• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1404020302383
  • خبرنگار : 50975

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تأکید کرد

مشارکت مردمی، موتور محرک نهضت مدرسه‌سازی

مشارکت مردمی، موتور محرک نهضت مدرسه‌سازی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نقش اساسی مردم در نهضت مدرسه‌سازی گفت: مهم‌ترین رکن این نهضت، مردم و خیرین نیک‌اندیشی هستند که حتی با امکانات محدود، اقدامات ارزنده‌ای در ساخت مدارس انجام داده‌اند.

حمیدرضا خان‌محمدی چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه، در نشست نهضت مدرسه‌سازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشارکت مردمی، مهم‌ترین رکن در پیشبرد این نهضت است، از تعهد بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی خیرین در سال گذشته برای ساخت مدارس خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری نیز با افزایش هم‌افزایی مردمی، این عدد می‌تواند روندی فزاینده داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت به اشتراک‌گذاری مساله مدرسه‌سازی با مردم، مشارکت عمومی رشد قابل‌توجهی خواهد داشت، گفت: ما باید در کنار خیرین برای حل مسائل شناسایی‌شده گام برداریم، از ظرفیت مدیران مردمی استفاده کنیم و اقشار مختلف از جمله معلمان و کارگران را نیز برای پشتیبانی این طرح همراه کنیم.

خان‌محمدی اضافه کرد: حتی کارگران ساده نیز در کنار سایر خیرین اقدامات قابل‌تقدیری در زمینه مدرسه‌سازی انجام داده‌اند و این تلاش‌ها شایسته قدردانی است.

پروژه‌های نیمه‌تمام؛ نیازمند عزم و حمایت خیرین

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام، تصریح کرد: اگر خیر دلسوزی وجود داشته باشد، هیچ پروژه‌ای نباید ۲۰ سال روی زمین بماند.

وی با بیان اینکه در منطقه منظریه نیز باید از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد نهضت مدرسه‌سازی استفاده شود، تأکید کرد: اداره راه و شهرسازی نیز باید از طریق تهاتر و ظرفیت‌های قانونی موجود برای تسریع در ساخت مدارس همکاری کند.

۹ مدرسه کانکسی تکمیل شد، اما پایان راه نیست

خان‌محمدی با اشاره به تکمیل ۹ مدرسه کانکسی گفت: این پایان کار نیست، تجهیز کامل این مدارس، تامین نیروی انسانی و ارتقای کیفیت فضای آموزشی از جمله مواردی است که باید همچنان مورد توجه قرار گیرد. پرسش اینجاست که آیا معلمان حاضر در این مدارس به روش‌های نوین آموزشی مسلط هستند یا خیر؟

وی همچنین بر لزوم بررسی وضعیت مدارس تخریبی کوچک‌مقیاس که موجب ایجاد ترافیک شهری شده‌اند، تاکید کرد و خواستار بازنگری در تخصیص فضاهای آموزشی در مناطق پرتراکم شد.

وی افزود: طبق قانون، سه درصد عوارض شهرداری باید به توسعه و الحاق مدارس اختصاص یابد که لازم است این بند قانونی به‌طور جدی پیگیری شود.

خان‌محمدی از معاونت اقتصادی خواست تا با شفاف‌سازی سازوکارهای تأمین مالی، از ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف نهضت مدرسه‌سازی استفاده کند.

چهارمحال‌وبختیاری؛ الگوی موفق در طرح شهید عجمیان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه سخنان خود به موفقیت‌های استان چهارمحال‌وبختیاری در طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: در این استان ۱۹۰ مدرسه تحت پوشش نهضت مدرسه‌سازی قرار دارند و اقدامات مؤثری همچون شاداب‌سازی و هوشمندسازی کلاس‌ها در حال انجام است.

وی از طرح «سراج» بعنوان یکی از ابتکارات موفق نام برد و افزود: هدف این است که از هر دو یا سه کلاس، حداقل یک کلاس به تجهیزات هوشمند آموزشی مجهز شود. در این فرآیند، یک‌سوم منابع توسط دولت و یک‌سوم توسط خیرین تامین می‌شود.

بازنگری در پروژه‌های خانمیرزا و مولدسازی املاک در شهرکرد

خان‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود، نسبت به وضعیت پروژه‌های منطقه خانمیرزا ابراز نگرانی کرد و گفت: این پروژه‌ها باید مجدداً بررسی و بازبینی شوند، چراکه در سفر قبلی نیز بر این موضوع تأکید شده بود.

وی افزود: در شهرکرد نیز موظفیم از محل مولدسازی املاک بزرگ‌مقیاس در مدارس کوچک مقیاس که موجب ایجاد ترافیک شده‌اند، با استفاده از اعتبارات ملی برای مدرسه‌سازی اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha