• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1404021712237
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

تقدیر از معلمان باید نهادینه شود/ تجلیل از معلمان ۴۰ منطقه آموزشی خوزستان

تقدیر از معلمان باید نهادینه شود/ تجلیل از معلمان ۴۰ منطقه آموزشی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل معلمان در ۴۰ منطقه آموزشی استان خبر داد.

ناصر علی‌فر در آیین استانی گرامیداشت هفته مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه استانی که چهارشنبه (۱۷ اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به وجود یک میلیون و ۱۱۵ هزار دانش‌آموز در خوزستان اظهار کرد: آموزش و پرورش باید به دغدغه اول جامعه تبدیل و تکریم معلم توسط آحاد مردم انجام شود. اگر آموزش و پرورش و معلم در جایگاه اصلی خود قرار بگیرند، مطمئنا شرایط بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به تکریم معلمان بازنشسته برای اولین بار در خوزستان افزود: امسال تحت عنوان «سپاس معلم»، استاندار و فرمانداران با حضور در کلاس‌ها از معلمان تقدیر کردند تا دانش‌آموزان ببینند عالی‌ترین مقام در استان و شهرستان‌ها این جایگاه را تکریم کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از مقام معلم در ۴۰ منطقه آموزشی بین شرکت‌ها، شهرداری‌ها و... تقسیم شد و از این عزیزان خواستیم متولی برگزاری مراسم تقدیر از معلم باشند تا معلمان توسط دیگر دستگاه‌ها مردم و اولیا مورد تقدیر قرار بگیرند و این موضوع در خوزستان نهادینه شود. 

علی‌فر بیان کرد: فرآیند برگزاری این مراسم از ۲۷ آذر سال ۱۴۰۳ آغاز شد و بیش از ۹۵ درصد مدارس با حدود ۴۰ هزار نفر در این فرآیند شرکت کردند که مستندات توسط یک هزار و ۲۸۰ نفر ارزیابی شد.

وی افزود: ۱۴۷ معلم نمونه منطقه‌ای انتخاب شدند؛ هشت معلم و پنج نفر از مدیران، مشاوران، معاونان، مربیان پرورشی و مراقبان سلامت نمونه استانی انتخاب شدند و در نهایت یک معلم نمونه کشوری از خوزستان انتخاب شد.

حبیب‌الله فضل‌الله‌پور سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان هم در آیین گفت: نقش معلم در خوزستان با دیگر استان‌ها متفاوت است؛ در استانی با تنوع فرهنگی، اجتماعی و قومی نقش معلم پییچده‌تر و سنگین‌تر است، بنابراین ارتباط بین معلم و خانواده و انتقال سنگینی بار آموزش از خانواده به مدرسه، این نقش را پررنگ‌تر می کند. 

وی افزود: معلم نقش بسیار ارزنده‌ای در تربیت نسل آینده دارد؛ هویت‌بخشی، مشروعیت‌بخشی و انسجام در جامعه دارای تنوع فرهنگی، نقش بسیار دشواری است.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مولفه‌های پرورشی، بر مولفه‌های آموزشی مقدم است بنابراین نقش معلمان پرورشی در تدوین جامعه‌پذیری، هویت‌بخشی و انسجام در جامعه سنگین است و باید حداکثر اهتمام را در این زمینه داشته باشیم. 

فضل‌الله‌پور بیان کرد: مولفه‌های فرهنگ و آموزش، مدیریت فضای مجازی و مدیریت تنوع قومی هر کدام فصل گسترده‌ای از ماموریت‌های یک معلم است. 

وی افزود: باید بیشترین اهتمام را نسبت به جامعه فرهنگیان داشته باشیم و استانداری خوزستان تمام قد در خدمت معلمان است. نهادینه‌سازی مولفه‌های اسلامی و پایبندی، یکپارچگی و هویت ملی و جامعه‌پذیری مربوط به فرهنگ اسلامی باید در مدارس ترویج یابد تا فرزندان سازنده به ایران اسلامی تقدیم شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha