به گزارش ایسنا، علیرضا استقامتی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه جذب متقاضیان خارجی ادامه تحصیل بر تعامل سازنده با دانشجویان بینالملل بهعنوان فرصتی برای تقویت دیپلماسی علمی، ارتقای جایگاه جهانی دانشکده و معرفی شایسته ظرفیتهای علمی کشور تاکید کرد.
جلسه بررسی پروندههای متقاضیان بینالملل برای ادامه تحصیل در دورههای تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ در سالن شورای دانشکده پزشکی با حضور دکتر علیرضا استقامتی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر کوروش جعفریان معاون بینالملل دانشگاه، دکتر امینیان رئیس پردیس بینالملل پزشکی، دکتر واحدی، دکتر کرامتی معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی و معاون بینالملل دانشکده برگزار شد و ۵۵ پرونده از متقاضیان تحصیل در رشتههای تخصصی مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به سیاستهای دانشگاه در حوزه آموزش بینالملل، بر لزوم تعامل مؤثرتر گروههای آموزشی با متقاضیان و نقش اساتید گروه بهعنوان تسهیلگر در مسیر آموزش تأکید کرد.
وی پیشنهاد داد که برای متقاضیان بینالمللی، فرصت ششماههای برای یادگیری زبان فارسی در نظر گرفته شود و دورههای فشرده آموزش زبان بهصورت موازی با حضور بهعنوان ناظر اجرا شود.
استقامتی گفت: با توجه به استقبال چشمگیر از برخی رشتهها و محدودیت ظرفیت، پیشنهاد میشود شبکهای ملی در سطح وزارت بهداشت تشکیل شود تا متقاضیان دارای صلاحیت برای ادامه تحصیل، به دیگر دانشگاههای علوم پزشکی کشور معرفی شوند.
وی برتعامل سازنده با دانشجویان بینالملل بهعنوان فرصتی برای تقویت دیپلماسی علمی، ارتقای جایگاه جهانی دانشکده و معرفی شایسته ظرفیتهای علمی کشور تاکید کرد و گفت: فراگیران خارجی به عنوان سفیران ایران در کشورهای خود معرف فرهنگ و ظرفیتهای علمی ایران هستند.
متقاضیان از کشورهای افغانستان، سوریه، عراق، دومینیکن، تانزانیا، پاکستان، رواندا، تاجیکستان، اسلوونی، هند، سومالی، لبنان و یمن بوده و خواهان تحصیل در رشتههای اینترونشن، نورولوژی، طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، پوست، بیهوشی، اورولوژی، طب فیزیکی، چشمپزشکی، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی، کودکان، زنان و زایمان، جراحی، ارتوپدی و داخلی بودند.
در فرآیند بررسی، پس از انجام مصاحبههای علمی اولیه، پذیرش قطعی برخی متقاضیان منوط به طی یک دوره سهماهه بهعنوان ناظر (Observer) در گروههای آموزشی اعلام شد. همچنین، یادگیری زبان فارسی در سطح پایه بهعنوان یک ضرورت اولیه برای مهارت در شرححالگیری بالینی، توسط گروهها مورد تأکید قرار گرفت.
انتهای پیام
نظرات