• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1404022417683
  • خبرنگار : 50627

برگزاری نخستین همایش روابط‌عمومی تجاری ایران در تبریز

برگزاری نخستین همایش روابط‌عمومی تجاری ایران در  تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی نخستین همایش روابط‌ عمومی تجاری ایران با حضور مدیران روابط عمومی های ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی، علاقه‌مندان به این عرصه و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

حمیده بردباری معاون رسانه اداره کل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور در این همایش با بیان اینکه روابط عمومی ها در عرصه بسیار حساس و دقیقی فعالیت می‌کنند، به اعتمادسازی و اعتماد آفرینی روابط عمومی ها در جامعه تاکید کرد و افزود: امروز هر کاری که می‌کنیم باید در راستای شفافیت، اعتمادسازی و اعتماد آفرینی باشد.

وی گفت: انتخاب پزشکیان، انتخاب یک فرد نبود بلکه انتخاب یک مسیر بود و در این راستا نیز دولت وفاق نه در شعار بلکه در عمل به وفاق ملی عمل کرده که انتصاب استانداران بومی در استان های کردستان و سیستان ‌بلوچستان از جمله آنها است.

جعفر محرم‌پور دبیر اتاق بازرگانی تبریز نیز در این همایش، با بیان اینکه ما با اقتصاد مقاومتی و بدون ارتباط با کشور های جهان، نمی‌توانیم رشد اقتصادی داشته باشیم،از تغییر و بهبود فضای مدیریتی کشور ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امیدوارم روابط عمومی ها اقداماتی در راستای تغییر کیفیت کاری و بهبود کیفیت انسانی در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی داشته باشند.

رضا جعفری عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز نیز در این همایش به نقش و جایگاه والای روابط‌ عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی تاکید کرد و گفت: روابط عمومی ها در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی بسیار نقش‌آفرین و تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید در فرهنگ سازی و هدایت افکار عمومی مثمرثمر باشند، برگزاری نخستین همایش روابط‌عمومی تجاری ایران را رویدادی بسیار مفید عنوان کرد و ادامه داد: ما باید با همیاری و همکاری روابط‌عمومی های بخش خصوصی و ارکان دولتی، تنگ‌نظری های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در آذربایجان‌شرقی را با فرهنگ‌سازی حل کنیم.

فرینوش اکبرزاده عضو شورای سیاست‌گذاری انجمن روابط‌عمومی ایران، فعالیت روابط‌عمومی ها در تبریز را دارای اصالت و باسابقه عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد انجمن حرکت به سمت کارهای بنیادین و عبور از فعالیت های نمادین است.

وی تصریح کرد: انجمن روابط‌عمومی درصدد ایجاد بستر برای توسعه روابط عمومی سبز و هوشمند که دارای درک عمیقی از ارتباطات و فناوری است.

کمال‌الدین نیک‌رفتار خیابانی پیشکسوت عرصه روابط‌عمومی نیز در این همایش، گفت: سال ها قبل با همکاری آقای فرج‌پور چندین دوره همایش های علمی و فرهنگی روابط عمومی برگزار می‌کردیم، ولی متاسفانه با عدم همراهی و هم‌افزایی دانشگاه های استان و اداره های دولتی این روند ادامه پیدا نکرد.

احمد یحیایی ایله‌ای یکی از چهره های ماندگار روابط عمومی نیز، به تشریح پیشینه و چارچوب کلی فعالیت روابط‌عمومی ها پرداخت و گفت: ارتباطات راهبردی یعنی تصمیم گذاری برای اثرگذاری در یک سازمان و نهاد دولتی و خصوصی است.

وی روابط عمومی را یک نهاد ارتباطی و اخلاقی برشمرد و افزود: فعالین روابط‌عمومی باید در راستای برقراری ارتباط و تعامل با ارگان های دولتی و خصوصی یک‌جامعه شناس و مردم شناس خوبی باشند.

حمید ضیایی‌پرور، مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی نیز در این همایش به پیشرفت و رشد روابط عمومی ها در دهه های گذشته اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در دو دهه اخیر جدی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ما در ارتباطات با دیگران دچار مشکل هستیم که نمی‌توانیم محصول، توانمندی، پتانسیل و ظرفیت خود را بصورت کامل نمایان کنیم و در این راستا روابط عمومی ها می‌توانند ایفای نقش بسزایی داشته باشند.

 در پایان این همایش از پوستر جشنواره دوسالانه ملی هنر هشتم رونمایی شد، این رویداد بصورت دوسالانه و اولین دور این رویداد در کلانشهر تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha