• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1404022417864
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مطالبات فرهنگیان کرمانشاه از وزیر آموزش و پرورش چه بود؟

ایسنا/کرمانشاه جمعی از نمایندگان جامعه فرهنگیان استان کرمانشاه در نشستی صمیمانه با وزیر آموزش و پرورش به بیان مطالبات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

سفر علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به کرمانشاه در قالب ششمین سفر استانی هیات دولت، فرصت خوبی برای جامعه فرهنگیان استان بود تا دیداری صمیمی به بیان مطالبات خود بپردازند. در این نشست سه ساعته، پنج نفر از جامعه فرهنگیان استان به نمایندگی از مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها، مدیران دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها و مدیران مقطع ابتدایی، سخنرانی کردند.

توقف هوشمندسازی کلاس های درس در بسیاری از مدارس

اولین کسی که در این نشست به نمایندگی از مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان سخن گفت، فرزاد قنبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قصرشیرین بود که از توقف هوشمندسازی کلاس‌های درس گلایه مند بود.

وی همچنین با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقلی که در اختیار ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها قرار دارد، یادآوری کرد: ساختمان‌های اداری نیز عموما همین وضعیت را دارند و چنین محیط کاری در شان فرهنگیان نیست.

قنبری با اشاره به متوقف شدن روند هوشمندسازی مدارس در بسیاری از شهرستان‌های استان، گفت: سرانه فضای آموزشی و تربیتی مدارس نیز با حد مطلوب فاصله دارد.

نماینده مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان کرمانشاه در عین حال خواستار پیگیری فوق العاده ویژه فرهنگیان و پرداخت به موقع مطالبات این قشر شد.

وی  کافی نبودن سیستم های سرمایشی مدارس قصرشیرین و دیگر نقاط گرمسیر استان که عموما دمای بالای ۵۰ درجه را در فصولی از سال تجربه می کنند را نیز متذکر شد و گفت: این مشکل در یادگیری دانش آموزان و عدم تمرکز آنها بسیار تاثیرگذار است.

قنبری در عین حال ضمن قدردانی از تلاش های وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان برای توجه ویژه جهت حل مشکلات فرهنگیان و ارتقاء مسائل معیشتی، از عالیترین مقام وزارتخانه خواست تا در شهر قصرشیرین که محل تردد زائران عتبات عالیات است، یک مکان رفاهی برای فرهنگیان احداث شود.

هنرستان‌های کرمانشاه نیاز به تجهیز شدن دارند

خانم آزادیان نماینده مدیران هنرستان‌های استان نیز در این دیدار، از نیاز این مراکز به تجهیزات گفت و افزود: امکانات موجود دیگر پاسخگوی نیاز هنرآموزان نیست.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه مبنی بر توجه ویژه به مهارت آموزی دانش‌آموزان، گفت: طی سالهای اخیر استقبال بهتری از سوی دانش‌آموزان برای حضور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش صورت گرفته و شاهد رشد ثبت‌نام آنها بوده‌ایم.

آزادیان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم دانش آموزان ما پس از دریافت مدرک دیپلم از تخصص و حرفه ای برخوردار باشند، باید هنرستانها را بصورت ویژه ببینیم.

پرداخت سرانه مدارس پیگیری شود

شایسته فخری نماینده مدیران دوره متوسطه نیز از وزیر آموزش و پرورش خواست تا پرداخت سرانه مدارس را بصورت جدی پیگیری و آن را دوباره عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس استان کرمانشاه سال‌هاست که سرانه‌ای دریافت نکرده‌اند، گفت: این درحالی است که هزینه‌های مدارس به شدت بالا رفته است.

فخری در پایان با اشاره به اینکه قرار است نیروهای جدیدی در آموزش و پرورش استخدام شوند، گفت: امیدوارم افرادی به جمع فرهنگیان اضافه شوند که واقعاً عاشق کار معلمی باشند و بتوانند با شیوه های جدید تدریس، باعث ارتقای سطح علمی دانش آموزان شوند.

بیمه تکمیلی فرهنگیان نیازمند بازنگری است

آقای پسندیده یکی دیگر از نمایندگان مدیران مقطع متوسطه نیز با ابراز خرسندی از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در راستای رفع مشکل فرهنگیان، گفت: امروز یکی از مطالبات این قشر زحمتکش بازنگری در بیمه تکمیلی است.

وی با بیان اینکه جامعه فرهنگیان استان کرمانشاه انتظار دارند خدمات درمانی بهتری به آنها ارائه شود، گفت: تجهیز مدارس و حمایت از اقدامات نوآورانه از دیگر انتظاراتی است که جامعه فرهنگیان دارند.

پسندیده در پایان بحث بازنگری در کتب درسی را مطرح کرد و از وزیر آموزش و پرورش خواست تا پرداخت سرانه مدارس کرمانشاه را به شکل ویژه‌ای دنبال کند.

الگوی تدریس مقطع ابتدایی نیازمند تغییر است

عرفان فتاحی نماینده مدیران مدارس ابتدایی کرمانشاه هم با اشاره به اهمیت این دوره تحصیلی، گفت: الگوی تدریس در این مقطع نیازمند تغییراتی است که امیدوارم با حمایت‌های وزارت آموزش و پرورش و برگزاری دوره های آموزشی نوین انجام گیرد.

وی تجهیز مدارس و نوسازی آزمایشگاه های موجود را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: هوشمندسازی مدارس ابتدایی هم نکته مهم دیگری است که در افزایش یادگیری دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد.

فتاحی در پایان از وزیر آموزش و پرورش خواست تا افرادی بعنوان معلمان مقطع ابتدایی بکارگیری شوند که با رشته تحصیلی آنها همخوانی داشته باشد، چرا که در غیر این صورت بعد از یکی دو سال باعث دلسردی معلمان از تدریس در این مقطع و در نهایت آسیب به خود و دانش‌آموزان می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha