• یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1404022820037
  • منبع : نمایندگی سمنان

معلمانی که زبانِ دل را جایگزین کلمات می‌کنند

معلمانی که زبانِ دل را جایگزین کلمات می‌کنند

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تمجید از مدیران و معلمان مدارس استثنایی این استان گفت: معلمان این مدارس زبانِ دل را جایگزین کلمات کرده‌اند.

قاسم شریفی امروز ۲۸ اردیبهشت در آیین تجلیل از معلمان و پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی استان که با حضور محمد مصطفوی معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مدیران مناطق ۱۱گانه استان و... در تالار همایش شهید استاد مرتضی مطهری برگزار شد اظهار کرد: جایگزینی کلمات با استفاده از زبانِ دل و آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه مستلزم صبر بسیار زیادی است و از همین رو این معلمان صبور شایسه تجلیل ویژه هستند.

وی با اشاره به چالش‌های منحصربه‌فرد این‌ حوزه، معلمان آموزش و پرورش استثنایی را معماران دنیایی برابر برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه معرفی و اضافه کرد: خدمت به این دانش‌آموزان یک عهد انسانی است و از همین رو هر قدمی در این حوزه در قلب‌ها ماندگار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که آموزگاران این‌ حوزه، تفاوت را نه یک محدودیت که فرصتی برای خلق معجزات کوچک می‌دانند، افزود: معلمان استثنایی با صبر و خلاقیت بی‌نظیر خود، زبانِ دل را جایگزین کلمات کرده‌اند و هر لبخند پیشرفت دانش‌آموزان، گواه پیروزی آن‌ها بر محدودیت‌ها است.

 شریفی با اشاره به حضور ۷۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در استان ادامه داد: این دانش آموزان در ۱۹ مرکز آموزشی ویژه و چندین مدرسه فراگیر تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تحصیل ۴۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه استان در مدارس فراگیر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: خدمت به این دانش‌آموزان تنها آموزش نیست بلکه معلمان این مراکز حکم پدر، مادر، مشاور و همراه دلسوزی را دارند که حتی برای مهارت‌آموزی و آینده شغلی یکایک آن‌ها نگران هستند.

 وی با قدردانی از والدین همیشه‌همراه این دانش آموزان از آنها به عنوان شریک فرهنگی و آموزشی معلمان نام برد و اضافه کرد: مددکاران و درمانگران نیز نقش مهمی در آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز ویژه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: هیچ کارنامه‌ای قادر به ثبت ساعت‌ها تلاش برای آموزش یک فعالیت ساده یا اشک‌های شبانه‌ معلمان حوزه استثنایی نیست؛ اما این ایثارها در تاریخ تعلیم و تربیت این مرز و بوم و در قلب همگان ماندگار شده است.

لزوم رویکرد کرامت‌محور به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان نیز بر اهمیت تغییر نگرش در خطاب قرار دادن دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تاکید و تصریح کرد: دستاوردهای این اداره نتیجه همت تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت و خصوصا معلمان این مدارس است.

اشرف‌السادات داودالموسوی بر نقش بی‌بدیل معلمان در تربیت نسل‌های آینده تأکید کرد و افزود: دستاوردهای آموزش و پرورش استثنایی استان، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه کسانی است که با عشق و مهر به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه خدمت می‌کنند.

وی با قدردانی از حمایت  مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به تأکید وی در خطاب قرار دادن‌ جامعه‌ هدف این اداره با عنوان دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه و تغییر نگرش مثبت در عنوان‌گذاری آن‌ها اشاره کرد و گفت: این رویکرد گامی مهم در راستای ارتقای کرامت و کیفیت آموزش این دانش آموزان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha