سید فواد حسینی، شنبه سوم خرداد، در نشست ستاد استانی هماهنگی اجرای برنامه ملی نماد، ضمن گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، این روز بزرگ را به ملت شریف ایران تبریک و خرمشهر را نماد مقاومت، ایستادگی و پیروزی ملت دانست و اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که اقدامات ما در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد، که این امر مستلزم برنامهریزی مستمر، منسجم و هدفمند است و باید شرایطی را فراهم کنیم که دانشآموزان در محیطی سالم و بانشاط به لحاظ روانی رشد کنند.
حسینی افزود: برنامه نماد نباید صرفاً در اسناد و جلسات باقی بماند؛ بلکه باید در کف مدارس خود را نشان دهد و تمامی ظرفیتهای موجود را برای ارتقای این برنامه بهکار گیریم، همچنین مدیران و رؤسای شهرستانها، نواحی و مناطق باید اشراف کامل به برنامه داشته باشند و با بهرهگیری از فرصتهایی همچون اوقات فراغت، زمینه اجرای بهتر را فراهم سازند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: همچنین باید مراقب تهدیدات اجرای این برنامه باشیم و دستگاههای ائتلاف نماد را بیش از پیش به میدان بیاوریم و در اجرای این طرح، افزایش تعاملات بروندستگاهی یک ضرورت است، زیرا همافزایی میان نهادها، موفقیت اجرای برنامه را تضمین میکند.
حسینی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، در تحلیل وضعیت دانشآموزان توجه به ریز فاکتورهایی که وضعیت آنان را قرمز میکند، امری ضروری است و تجربهنگاری در برنامه ملی نماد، باید بهعنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم راهکارهای عملی و مؤثر را شناسایی کنیم.
وی گفت: اگر آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ورود نکند، قطعاً هیچ نهاد دیگری نمیتواند جای آن را پر کند. لذا لازم است در سطح شهرستانها، نواحی و مناطق، عزم جدی برای اجرای این برنامه وجود داشته باشد.
حسینی در پایان سخنانش گفت: در مسیر پیشِ رو ابتکار و خلاقیت ضروری است و امروز اگر نسبت به این موضوع بیتفاوت باشیم، فردا با چالشهایی مواجه خواهیم شد که گریبانگیر آینده جامعه خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات