• شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1404030301361
  • خبرنگار : 50535

استاندار آذربایجان شرقی:

روابط عمومی، پل ارتباطی بین سازمان و جامعه است نه ابزار تبلیغات فردی

روابط عمومی، پل ارتباطی بین سازمان و جامعه است نه ابزار تبلیغات فردی

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه روابط عمومی، پل ارتباطی بین سازمان و جامعه است نه ابزار تبلیغات فردی، گفت: حوزه روابط عمومی، باید بر اصل شفافیت، صداقت و ارتباط مستقیم با عموم مردم تأکید شود.

بهرام سرمست روز شنبه ۳ خردادماه در همایش گرامیداشت هفته روابط عمومی در استان، با بیان اینکه سوم خرداد ماه، روز آزادسازی خرمشهر، نماد اوج غرور و افتخار ملی است، افزود: این مناسبت، نه تنها پاسداشت رشادت‌های قهرمانان جنگ تحمیلی است، بلکه یادآور روحیه مقاومت، ایثار و وحدت ملی است که در تاریخ معاصر ایران ثبت شده است. رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با فداکاری‌های بی‌نظیر خود، نشان دادند که ملتی می‌تواند در برابر سخت‌ترین چالش‌ها ایستادگی کند و در کنار آن، برای حفظ تمامیت ارضی و عزت ملی، جان خود را فدا کند.

وی در خصوص شادی و نشاط ملی در پی قهرمانی تیم تراکتور و تاثیر آن بر روحیه جامعه، افزود: در کنار یاد و خاطره‌های مقدس، جشن‌ها و شادی‌های ملی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. قهرمانی تیم تراکتور در عرصه ورزش، نمونه‌ای از شادی و شعف است که مردم ما را به هم نزدیک‌تر می‌کند و احساس غرور و افتخار ملی را در دل‌ها زنده می‌سازد.

وی توضیح داد: این قهرمانی‌ها، نماد اتحاد و همبستگی مردم در عرصه‌های مختلف هستند و نشان می‌دهند چگونه ورزش می‌تواند عاملی برای تقویت روحیه ملی و ایجاد نشاط در جامعه باشد.

سرمست با اشاره به اهمیت آموزش و سازمان‌دهی در توسعه جوامع و ضرورت توجه به حقوق بین‌الملل، بیان کرد: گردهمایی‌ها و نشست‌های آموزشی، نقش کلیدی در بهبود سازمان‌ها و ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های افراد دارند. این رویدادها باید به عنوان فرصت‌هایی برای یادگیری و یاددهی مورد توجه قرار گیرند، تا بتوانند تاثیرگذار و موثر باشند.

وی اضافه کرد: در این راستا، توجه به موضوع حقوق بین‌الملل اهمیت ویژه‌ای دارد؛ حقوق بین‌الملل امروز دیگر تنها حقوق میان‌دولتی نیست، بلکه به حوزه‌ای تبدیل شده است که روابط و تعاملات بین کشورها و سازمان‌های مختلف در آن نقش ایفا می‌کنند. فهم صحیح و جامع از این حقوق، برای توسعه روابط بین‌المللی و حفظ منافع ملی ضروری است.

وی توضیح داد: در حوزه روابط عمومی، باید بر اصل شفافیت، صداقت و ارتباط مستقیم با عموم مردم تأکید شود. روابط عمومی نباید به عنوان ابزار تبلیغات شخصی مدیران یا سازمان‌ها عمل کند، بلکه باید نقش پل ارتباطی بین سازمان و جامعه را ایفا کند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه، در برخی موارد، روابط عمومی‌ها به جای ایفای این نقش مهم، تبدیل به ابزارهایی برای تصویرسازی مثبت و بدون نقد مدیران شده‌اند. وظیفه اصلی روابط عمومی، شفاف‌سازی و بیان واقعی و بی‌پرده وضعیت سازمان است.

وی با اشاره به اینکه از جمله این که مدیران چه میزان درگیر مسائل هستند و چه میزان از مشکلات را برطرف می‌کنند، توضیح داد: این رویکرد، اعتماد عمومی و احترام به سازمان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود جامعه بهتر درک کند که سازمان‌ها چگونه و تا چه اندازه به مشکلات و نیازهای مردم پاسخگو هستند.

روابط عمومی، پل ارتباطی بین سازمان و جامعه است نه ابزار تبلیغات فردی

نقش روابط عمومی در معرفی عملکرد دولت، حیاتی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بر نقش حیاتی روابط عمومی در معرفی صحیح عملکرد دستگاه‌های دولتی و ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

نعمت الله پایان نیز در این مراسم با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: مردم آذربایجان نقش مهم و بی‌بدیلی در آزادی خرمشهر داشتند و این فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها باید همواره یادآوری و گرامی داشته شوند.

پایان با ذکر یاد و خاطره شهدا، به‌خصوص شهدای خدمت، این قهرمانان را نماد ایثار و از خود گذشتگی عنوان کرد و بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا تأکید کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله آل هاشم، امام جمعه‌ی مردمی و محبوب استان، افزود: شهید آل هاشم همواره برای رضای خدا کار کرده و در راه خدمت به مردم می‌کوشید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نقش اساتید حوزه روابط عمومی را در معرفی صحیح و موثر عملکرد دستگاه‌های دولتی بسیار حیاتی و کلیدی دانست و گفت: این حوزه می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی و آگاهی عمومی ایفا کند.

وی ادامه داد: به همین منظور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ها و رویکردهای جدیدی را در راستای توسعه و تحقق اهداف روابط عمومی و اطلاع‌رسانی تدوین کرده است، برنامه‌هایی که به زودی از طریق شورای سیاست‌گذاری استان اعلام خواهد شد.

پایان با ابراز امیدواری در خصوص اجرای مدل‌های جدید و نوآورانه در حوزه روابط عمومی، تشریح کرد: این رویکردها می‌تواند گام‌های موثری در مسیر ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و تعامل مؤثر با اقشار مختلف جامعه باشد، چنین اقدامات و برنامه‌هایی نقش مهمی در تقویت ارتباط بین دستگاه‌های دولتی و مردم و تبیین بهتر عملکرد آنان ایفا خواهد کرد.

روابط عمومی، پل ارتباطی بین سازمان و جامعه است نه ابزار تبلیغات فردی

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و مدیر کل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی  نیز در این جلسه گفت: علاقه ویژه استاندار آذربایجان شرقی به حوزه رسانه و روابط عمومی، فرصتی مغتنم برای توسعه این بخش در استان آذربایجان شرقی است.

محمد عزیزی راد با گرامیداشت سالگرد شهدات شهدای خدمت گفت: این حادثه قلب تمام ایرانیان، به ویژه مردم استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز را به درد آورد. 

وی همچنین ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، ادامه داد: این اتفاق، افتخاری بزرگی برای تاریخ معاصر کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه ضمن تبریک هفته‌ی ارتباطات و روابط عمومی، از تلاش‌های فعالان این حوزه در استان قدردانی و اظهارامیدواری کرد که این همایش بتواند نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی روابط عمومی‌ها در استان ایفا کند.

وی همچنین با تجلیل از پیشکسوتان حوزه‌ی روابط عمومی، بر لزوم ادای احترام به این بزرگان تاکید کرد و افزود: وظیفه‌ی ما قدردانی از زحمات و تجربیات ارزشمند این پیشکسوتان است که امروز نیز از مقام شامخ آنان تجلیل خواهیم کرد.

روابط عمومی، پل ارتباطی بین سازمان و جامعه است نه ابزار تبلیغات فردی

روابط عمومی، پل ارتباطی بین سازمان و جامعه است نه ابزار تبلیغات فردی

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha