محمد شکری، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه آزادراه قم – تهران به عنوان سومین محور ترافیکی کشور نقش برجستهای در مبادلات جادهای دارد، به دلیل موقعیت کریدوری راههای استان، به ویژه آزادراه قم – تهران، در اتصال جنوب و غرب کشور به پایتخت، ارتقا ایمنی این کریدور مهم در دستور کار این اداره کل دارد.
وی اجرای انواع طرحهای عمرانی در دو قالب پیمانی و امانی را در زمره امور متداول جهت تامین ایمنی و تسهیل ترافیک این محور مهم کشور دانست و تصریح کرد: از مهمترین عوامل حوادث جادهای که بالغ بر ۷۰ درصد تصادفات را دربر میگیرد عامل خطای انسانی ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده است.
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جادهای شهرستان قم توضیح داد: احداث پارکینگهای اضطراری در طول راههای برونشهری فرصتی جهت توقف و استراحت کوتاه رانندگان و سرنشینان خودروها ایجاد می کند که به همین منظور طی دوماه گذشته نسبت به احداث سه باب پارکینگ اضطراری در آزادراه قم– تهران اقدام شد.
شکری مساحت سه باب پارکینگ اضطراری در آزادراه قم–تهران را جمعا ۹ هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: دو باب از پارکینگهای اضطراری در لاین غربی(حدفاصل کیلومتر ۵۵ تا ۴۰) و یک باب دیگر در لاین شرقی (کیلومتر ۵۵) این آزادراه احداث و آماده بهره برداری شدهاند.
وی در خصوص مشخصات فنی- اجرایی این طرح که به طور کامل به صورت امانی و توسط عوامل و ماشین آلات اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم احداث شدهاند، عنوان کرد: به منظور تسطیح محلهای احداث پارکینگها نسبت به خاکبرداری اقدام و در ادامه با بارریزی و تیغ زنی، سطوح اجرا شده آماده آب کوت و کوبش(متراکم سازی) شد و در خاتمه با توزیع و پخش حجمی مناسب از تراشه آسفالت و کوبش مجدد آن، پارکینگ احداث و آماده بهره برداری شده است.
شکری تعداد عوامل فنی در اجرای طرح را ۱۲ نفر اعلام و افزود: ۹ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری(غالبا سنگین) از شروع عملیات اجرایی طرح، به کار گرفته شدند. پارکینگها آماده بهره برداری شدهاند که پس از جمع آوری گاردریلهای حاشیه آنها، جهت استفاده کاربران گرامی بازگشایی میشوند.
انتهای پیام
نظرات