به گزارش ایسنا، مریم طالبی، روز شنبه (دهم خرداد) در نشستی خبری در کرمانشاه، با اشاره به فعالیت چندین شبکه تبلیغی بانوان در کشور، اظهار کرد: شورای هیاتهای مذهبی، تشکلهای دینی، تشکل بانوان بانور، شبکه دختران حاج قاسم، بانوان قرآنی و بانوان طلبه از جمله این شبکهها هستند.
وی با بیان اینکه تعداد شبکههای تبلیغی بانوان کشور در حال افزایش است، افزود: شبکه بانوی مجاهد و شبکه بانوان اهل سنت نیز در حال راه اندازی هستند.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه ماموریت اصلی این شبکهها جهاد تبیین است، تصریح کرد: تلاش داریم جامعه مخاطب ما برای جهاد تبیین به ۸۰ میلیون نفر برسد و مخاطبان خود را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهیم.
وی با بیان اینکه دشمنان تلاش میکنند بانوان ما را دچار بحران هویتی کنند که ما هم برای مقابله با این توطئه اقدامات مختلفی را در دستورکار قرار دادهایم، گفت: یکی از این اقدمات تشکیل شورای راهبری بانوان در سطح استانها و شهرستانهاست. این شورا از سال گذشته در کشور شکل گرفته و در گام اول بانوانی که در راس شبکههای تبلیغی بانوان در مرکز و استانها هستند به عضویت آن درآمدهاند.
وی با بیان اینکه در مرحله بعدی فعالترین و اثرگذارترین بانوان حوزه فرهنگی استانها و شهرستانها عضو این شورا خواهند شد، عنوان کرد: اکنون در این مرحله قرار داریم و در حال جذب این بانوان هستیم تا در شهریور میزبانی اعضای آن را در شهر رامسر داشته باشیم.
این مسئول تعداد اعضای شورای راهبری بانوان در کشور را حدود ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود سه هزار نفر سرشبکهها هستند.
وی تاکید کرد: در بلند مدت پیش بینی کردهایم تعداد اعضاء ما به حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند تا برای جامعه ۸۰ میلیون نفری تبیین انجام دهند.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: پس از اینکه اثرگذارترین بانوان حوزه فرهنگی استانها و شهرستانها در این شورا عضو شدند، از آنها میخواهیم که ایدههای خود را به ما اعلام کنند. پس از اینکه ایدهها شناسایی و آنها را جمع بندی کردیم، براساس ظرفیت و مسائل بومی هر استان طرحی فرهنگی برای بانوان تدوین میشود.
طالبی در ادامه با بیان اینکه در این طرح مسئله اصلی ما جهاد تبیین و تبیین اسلام ناب است، عنوان کرد: رویکرد ما پرداختن به روایتهاست، چرا که امروزه در جنگ روایتها، زن نجیب و اصیل ایرانی دیده نشده و سعی داریم با تولیدات مختلف آن را بشناسانیم.
وی یکی دیگر از مهمترین رویکردها در این طرح را ایجاد فضای گفت و گو خواند و گفت: متاسفانه در حال حاضر بین جریانهای مختلف حوزه زنان فضای گفت و گویی نیست و ما برای اینکه همدلی و همفکری را در این حوزه افزایش دهیم، ارتقاء توان گفت و گوها را از جامعه تا محیط خانه در دستور کار قرار دادهایم.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت هیاتهای مذهبی بانوان در کشور نیز گفت: سال گذشته کار ساماندهی این هیاتها انجام گرفت.
وی ادامه داد: شورای هیاتهای مذهبی بانوان سال گذشته شکل گرفت و انتخابات آن در استانها برگزار شد و هر استان یک نفر را به عنوان نماینده خود به کشور معرفی کرد.
انتهای پیام
نظرات