• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1404031912185
  • خبرنگار : 71480

معاون دفتر معاون اول رئیس‌جمهور تشریح کرد

نقش روابط‌ عمومی‌ها در برابر روایت‌های برساخته شده دروغین توسط معاندین

نقش روابط‌ عمومی‌ها در برابر روایت‌های برساخته شده دروغین توسط معاندین

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در کشور مدیران و مسئولان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و نهادهای حاکمیتی هنوز به نقش روابط عمومی واقف نیستند و تصور می‌کنند که روابط عمومی یک نگاه وظیفه محور و نه برنامه محور دارند که البته این طرز نگاه به مدیران روابط عمومی باز می‌گردد که نتوانستیم برای مدیران بالادستی نقش و جایگاه روابط عمومی را به خوبی تبیین کنیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا خامسیان در نشست مجمع کارآفرینان ایران که با حضور مدیران روابط عمومی شرکت‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی  برگزار شد، با اشاره به تجارب پیشین خود در نهادهای مختلف، افزود: در برخی سازمان‌ها و نهادها، روابط عمومی به  شخص محوری و نه سازمان محور تبدیل شده‌اند که صرفا برای شخص اول آن سازمان فعالیت می‌کنند که این عمل ضربه مهلکی به روابط عمومی‌ها می‌زند و باید تلاش کرد تا روابط عمومی را از وظیفه محوری به برنامه محوری تغییر جهت داد.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز که با ذینفعان مختلفی روبرو هستیم و در فضایی که اعتماد بین مردم و صنعت به خوبی شکل نگرفته است، وظیفه روابط عمومی‌ها سنگین‌تر می‌شود چراکه این باورپذیری را هنوز برای مردم شکل ندادیم و این اعتمادسازی بوجود نیامده است و صرفا با اقدامات تبلیغی تصور می‌کنیم که می‌توانیم تعداد مشتریان را افزایش دهیم.


خامسیان با تقبیح برخی اقدامات از سوی بنگاه‌های اقتصادی در تخریب رقبای خود، خاطرنشان کرد: برخی رقبا در حوزه صنعت با بهره‌برداری از فضایی که در کشور پدیدار می‌شود برای تخریب یکدیگر به اقدامات ایذایی روی می‌آورند که نمونه عینی آن را در حوادث ۱۴۰۱  مشاهده کردیم تاجاییکه برای یکی از مجموعه‌های صنعتی در فضای مجازی مسائلی مطرح کردند و مردم برای خرید محصولات آن مجموعه صنعتی به دلیل روایت برساخته شده از سوی برخی جریانات معاند که با کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند، ذهنیت پیدا کرده بودند و متاسفانه رقبای داخلی هم به این موضوع دامن می زدند که باید دید وظیفه روابط عمومی در چنین حوادثی چیست و چه نقشی می‌توانند ایفا کنند تا ذهن مردم که هر چه دروغ بزرگتر؛ پذیرش هم از سوی افکار عمومی آسان‌تر می‌شود را تغییر دهند که مصداق بارز جهاد تبیین همین موضوع  است.


معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر معاون اول رئیس‌جمهور به جنگ روایت‌ها در حادثه ناگوار و دلخراش انفجار بندر شهید رجایی اشاره و تصریح کرد: در همان لحظات اول این حادثه یک دروغ بزرگ در ارتباط با علت این انفجار مطرح شد درحالی که هنوز کارشناسان و دستگاه های امر اظهار نظری در این خصوص نکرده بودند اما در یکی از کانال های مرتبط با سازمان مجاهدین خلق، دروغی را مطرح کردند و بعضا در داخل کشور هم به آن دامن زده شد که در این راستا نقش و وظیفه روابط عمومی‌ها در این جنگ روایت‌ها بسیار حائز اهمیت است.


وی در همین خصوص ادامه داد: در وهله اول باید مدیران بالادستی و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ و بنگاه‌های اقتصادی به نقش و جایگاه روابط عمومی  واقف شوند که در غیر اینصورت مشکلات گذشته تکرار خواهد شد.


خامسیان خاطرنشان کرد: اگر مدیران به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها واقف شوند، ادامه کار برای فعالان حوزه روابط عمومی نیز راحت می‌شود تا بتوانند با ذینفعان ارتباط موثر برقرار کنند که خوشبختانه در اظهارنظر برخی مدیران مجموعه های صنعتی متوجه شدم که امروز مدیران عامل این مجموعه ها همان زمانی را که برای امور تجاری خود صرف می کنند، به بخش روابط عمومی و برندسازی نیز اختصاص می دهند که نشانگر اشراف آنها به اهمیت این حوزه است.


خامسیان در ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی در مجموعه های صنعتی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی گفت: امیدواریم بتوانیم برای مردم به عنوان ذینفعان حوزه روابط عمومی به صورت شایسته و بایسته عمل کنیم.


وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «سرمایه گذاری برای تولید» و تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در تحقق شعار سوال بویژه در حوزه صنعت، تصریح کرد: در جامعه‌ای زیست می‌کنیم که روزانه میلیون‌ها داده تولید می شود و باید دید روابط عمومی‌ها در این بین چه نقشی می‌توانند ایفا کنند و آیا توانستیم صدای خود را در این حجم انبوه داده که بخش قابل توجهی هم روایت‌های دروغ هست، به مردم برسانیم یا خیر؟


معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر معاون اول رئیس‌جمهور در پایان گفت: امروز در فضایی زندگی می‌کنیم که هرچه دروغ بزرگ و بی‌پرواتر باشد، متاسفانه پذیرش آن از سوی افکار عمومی و مردم سهل‌تر شده است که باید آسیب‌شناسی از این موضوع و وضعیت بویژه در حوزه صنعت انجام شود که آیا توانستیم به وظایف خود عمل کنیم  یا اینکه مدیران بالادستی کشور تا چه میزان به نقش و جایگاه روابط عمومی واقف هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha