• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1404032113489
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راهداری استان خبر داد

احداث سیستم‌های روشنایی در ۴ محور اصلی گیلان

احداث سیستم‌های روشنایی در ۴ محور اصلی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از اتمام پروژه‌های روشنایی در چهار محور اصلی استان طی دو ماهه امسال خبر داد و گفت: بالغ بر ۲۵ کیلومتر اجرای روشنایی شده است.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، استان گیلان را دارای ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه شامل آزادراه و بزرگراه و راه اصلی و راه فرعی و راه روستایی دانست و اظهار کرد: بالغ بر ۹۲۷۵ کیلومتر راه روستایی داریم که نشان دهنده سهم ۸۳ درصدی راه های روستایی و ۱۷ درصدی راه های اصلی است.

وی نگهداری راه های اصلی و ایمن سازی راه ها و روشنایی و رفع نقاط حادثه خیز و لکه گیری و... را از جمله ماموریت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه های استان در سال جاری، اضافه کرد: اجرای خط‌کشی سرد به طول ۵۶۰ کیلومتر، نصب ۵۶۰ تابلوی علائم اخطاری و مسیرنماها، ایمن‌سازی شیب شیروانی به طول ۱۵۲ کیلومتر و نصب ۴۵ عدد گاردریل در حوزه ایمنی راه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین از نگهداری چراغ چشمک زن، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی معابر، نصب نیوجرسی و جدول‌گذاری، ایمن سازی سرعتکاه راه های اصلی، فرعی و روستایی و اصلاح سیستم‌های روشنایی و ساماندهی رمپ‌ها خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار پروژه احداث سیستم های روشنایی به اتمام رسیده است.

مرادی با اشاره به اهمیت این پروژه ها، تصریح کرد: پروژه‌های تکمیل شده شامل محورهای سنگر - کوچصفهان (چهار کیلومتر) و کیاشهر - آستانه اشرفیه (هفت کیلومتر)، پل بزرگ آستانه اشرفیه تا میدان شیخ زاهد(۱۲ کیلومتر) و محور رشت - پیربازار(۲.۵ کیلومتر) است.

وی همچنین از ادامه اجرای پروژه‌هایی مانند کمربندی لنگرود، دارسازی - کوچصفهان، چهارراه خاکیان - اباتر، بندرکیاشهر - پل ولایت، اسالم - خلخال و... خبر داد و گفت: پروژه‌های رشت - لاکان و چوکام - خمام نیز در مرحله مناقصه قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۱ ۱۴:۳۶

کمربندی تالش را الویت قرار دهید .مردم تالش و مسافرآن خیلی اذیت می کشند.و اتوبان رشت به پونل و انزلی به رضوانشهر

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۰۳:۱۳

اتوبان ۴راه خاکیان صومعه سرابه پونل وبالعکس که شاهرگ بین المللی است وضعیت بسیاااااار بسیاربدی دارد.آمارفوتی وتصادفات درآن محور وخیم است.

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۰۶:۲۲

باسلام محور اصلی رشت به لاهیجان منطقه حادثه خیزیه مخصوصا دوربرگردان های اون اصلا بدون جانکاه وحفاظه سرعت داره چون بازدارنده نیست ماشین های عبور ی بسرعت ازروش رد میشن فرصت دورزدن به ماشین های قرارگرفته درمحل دوربرگردان نمیدن درشب واقعا جاده خط سفید ش

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۲ ۰۷:۱۱

جاده مرگ رو درست کنید بندر انزلی به رضوانشهر هنوز فقط خاک میریزن همین اتوبان خبری نیست دایم تصادف میشه

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۶ ۲۰:۱۵

سلام پیشنهاد میکنم محورهای اصلی گیلان به عنوان آزاد راه وبزرگراه تبدیل بشود آستارا به اردبیل آستارا به رشت رشت به پیربازاروجیرده رشت به فومن ماسوله به خلخال اسالم به خلخال به پونل کلاچای رحیم آباد رودسر به الموت قزوین ورامسر به رشت وچمخاله به حسن رود

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۲۶ ۲۰:۲۰

سلام پیشنهاد میکنم محورهای اصلی گیلان به عنوان آزاد راه وبزرگراه تبدیل بشود مسیر بندر انزلی به رضوانشهر به عنوان آزاد راه تا آستارا کل گیلان بعنوان کلانشهر درنظرگرفته شود تقاطع غیر هم‌سطح برای گیلان بیشتر شود چون گیلان در تعطیلات مسافر میان