هادی شهدوست شیرازی پنجشنبه ۲۲ خرداد با اشاره به اینکه توسعه زیرساختهای پارک خودرو در کلانشهری مانند شیراز از ارکان اصلی مدیریت ترافیک شهری به شمار میرود، گفت: متأسفانه در سالهای گذشته، کمبود فضای پارک در نقاط مرکزی و پرتردد شهر موجب بروز معضلاتی نظیر پارک دوبل، توقفهای غیرمجاز و افزایش تأخیر در شبکه معابر شده بود.
وی افزود: به همین دلیل احداث پارکینگهای طبقاتی بهعنوان یک ضرورت در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و با برنامهریزی دقیق و پشتوانه مطالعات جامع حملونقل شهر شیراز مصوب سال ۱۴۰۲، وارد فاز اجرایی شد.
شهدوست شیرازی با اشاره به جزئیات این طرحها گفت: جانمایی و تعیین ظرفیت پارکینگها بر اساس تحلیل دادههای ترافیکی، بازدیدهای میدانی و بررسی نیازهای هر محدوده انجام شده و در مجموع، حدود ۳۵۰۰ ظرفیت پارکینگ عمومی در نقاط مختلف شهر شناسایی و اولویتبندی شده است.
آغاز ساخت پارکینگ در پنج نقطه شهر
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در چند نقطه کلیدی، بیان کرد: کلنگزنی این پروژهها همزمان با هفته حملونقل در سال ۱۴۰۳ انجام شد و هماکنون احداث پارکینگ در نقاطی مانند پارکسوار احمدی، غدیر، پایانه کاراندیش، فرهمندفر و میلاد آغاز شده یا در مراحل نهایی تجهیز کارگاه قرار دارد.
وی با بیان اینکه در طراحی این پروژهها علاوه بر ظرفیتسازی، به دسترسی آسان، ایمنی، سیستمهای هوشمند مدیریت ورود و خروج، و ارتباط با ناوگان حملونقل عمومی توجه شده، تصریح کرد: این رویکرد میتواند گامی مؤثر در کاهش ترافیک معابر شهری و ارتقای تجربه شهروندان در استفاده از فضاهای عمومی باشد.
شهدوست شیرازی در پایان با تأکید بر لزوم نگاه آیندهنگر در توسعه زیرساختهای شهری اظهار کرد: اجرای همزمان این پروژهها در راستای تحقق هدف مدیریت یکپارچه و هوشمند ترافیک در شیراز است و امیدواریم با بهرهبرداری از این پارکینگها، شاهد ساماندهی ترافیک، افزایش رضایت شهروندان و بهبود کیفیت زندگی در این کلانشهر باشیم.
انتهای پیام
نظرات