• پنجشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۴ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1404042616399
  • خبرنگار : 51000

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

رشد بیش از ۴ درصدی ثبت نام دانش آموزان پایه اول در سیستان و بلوچستان

رشد بیش از ۴ درصدی ثبت نام دانش آموزان پایه اول در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: داشتن نگاه علمی راه حل برون رفت از چالش‌های حوزه آموزش است.

رضوان حکیم‌زاده امروز ۲۶ تیر در بازدید از پروژه‌های آموزشی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو مبحث محرومیت زدایی و توسعه فضاهای آموزشی در راستای تحقق عدالت آموزشی به جدّ در استان در حال پیگیری است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بحث جذب دانش آموزان در حال انجام است و با توجه به اقدامات صورت گرفته برخی از دانش‌آموزان به چرخه تعلیم و تربیت بازگشته‌اند.

وی افزود: میزان ثبت نام دانش آموزان پایه اول در استان سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۶ درصد رشد داشته است که امیدواریم با همکاری و مساعدت تمام نهادها و دستگاه‌ها، اتفاقات مثبتی در استان رقم بخورد و ما بتوانیم جذب بیشتری در پایه اول را در استان داشته باشیم و اگر بتوانیم میزان جذب خالص در پایه اول ابتدایی را افزایش دهیم؛ میزان بازماندگان از تحصیل در بدو ورود به مدرسه به حداقل خواهد رسید.

حکیم‌زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان گفت: در سال گذشته چندین هزار دانش آموز شناسایی و به چرخه تعلیم و تربیت بازگشته‌اند و با توجه به شرایط موجود امیدواریم روند جذب امسال بهتر باشد.

وی آموزش و پرورش را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت چهاردهم خواند و افزود: پژوهش‌های مختلف در حوزه‌های آموزشی بیانگر آن است که هر کجا به مقوله آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای شده، شاخص‌های مختلف نیز در آن جامعه رشد نموده و نگاه ویژه دولت چهاردهم به نظام تعلیم و تربیت بر همین اساس است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، شاخص‌های مختلف در حوزه آموزش و پرورش را پایه و اساس برنامه‌ریزی در توسعه نظام آموزشی دانست و گفت: وضعیت دقیق آموزش و پرورش در استان جز با ارزیابی درست بر اساس شاخص‌های کارایی درونی ممکن نخواهد بود و باید به این نکته توجه کرد که شاخص‌ها در برنامه‌ریزی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و تمام اقدامات ما در این زمینه باید نتیجه محور بوده و تلاش شود تا شاخص‌های مختلف آموزشی در استان ارتقا یافته و رو به جلو پیش رود.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اتفاقات مثبتی را در استان شاهد باشیم؛ باید با نگاه علمی برای رفع چالش‌ها در حوزه آموزش خصوصاً آموزش ابتدایی تلاش کرده؛ زیرا زیربنای نظام آموزشی مقطع ابتدایی است.

حکیم‌زاده تمرکز بر دانش آموزان به عنوان یادگیرنده در نظام آموزشی و توجه به پوشش تحصیلی دانش آموزان در پیش دبستانی را دو رویکرد مهم برای ارتقا شاخص‌ها و تحول در نظام آموزشی دانست و عنوان کرد: اجرای طرح‌های مختلف آموزشی که در آن توجه ویژه به دانش‌آموزان برای ارتقا وضعیت تحصیلی صورت می‌گیرد به ما کمک خواهد کرد که به عدم یادگیری دانش آموزان توجه نکرده، زیرا تمام دانش آموزان به صورت بالقوه دارای استعداد ذاتی هستند و باید برای به حداقل رساندن مشکلات اجتماعی آنان تلاش کرده و زمینه موفقیت را برای آنان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مثال عینی این مبحث اجرای طرح حامی در استان است که میزان عدم یادگیری دانش آموزان در سه درس اساسی حوزه ابتدایی را از ۴۵ درصد به ۲۱ درصد بهبود بخشیده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر استفاده از بسترهای مختلف برای توسعه شاخص‌های آموزشی در استان گفت: استفاده از ظرفیت‌های خیرین برای بهبود شرایط آموزشی و توانمندسازی معلمان در کنار توسعه فضاهای آموزشی منجر به ارتقاء وضعیت تحصیلی دانش آموزان در این سامان خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت دوره پیش دبستانی بیان کرد: توجه به کودکستان‌ها باعث تغییر و بهبود فرایند یادگیری در نوآموزان خواهد شد که خود سنگ بنایی استوار در حوزه آموزش خواهد بود.

حکیم‌زاده با اشاره به نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در استان اظهار کرد: نگاه ویژه دولت چهاردهم به توسعه فضاهای آموزشی در جهت افزایش عدالت در جامعه با تاکید بر مشارکت مردم مهم‌ترین جلوه همبستگی و پیوند دولت و مردم است؛ در واقع دولت چهاردهم با ایجاد هدفی مشترک یعنی توسعه عدالت آموزشی به دنبال بهبود شکاف و مستحکم کردن پیوند میان دولت و مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha