• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1404051408877
  • خبرنگار : 50377

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری مازندران تاکید کرد

ضرورت فعالیت سازمان دانش‌آموزی برای رفع چالش‌های پرورشی مدارس

ضرورت فعالیت سازمان دانش‌آموزی برای رفع چالش‌های پرورشی مدارس

ایسنا/مازندران مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سازمان دانش آموزی باید در تمام مدارس استان که چالش‌های زیادی دارد حضور میدانی داشته باشد و رسالت اصلی این سازمان توجه به بحث آموزش و تربیت دانش آموزان است.

ام البنین محمدی سه‌شنبه ۱۴ مرداد در مراسم معارفه سرپرست سازمان دانش‌آموزی مازندران اظهار کرد : درشرایط کنونی کار با نسل جدید پیچیدگی‌های خاص خود را می‌طلبد؛ لازم است با دقت بیشتری فعالیت شود.

وی به مدیریت موفق بانوان در اداره امور اشاره کرد و افزود: در جامعه کنونی نسل جدید باید دارای مهارت تفکر، حل مسئله باشد، حتی مهارت نه گفتن را بداند از این رو بانوان به لحاظ روحیه مادرانه در تربیت، آموزش و پرورش موفق‌تر هستند.

بهره‌مندی از ظرفیت معلمان و دانش آموزان خلاق

مهتاب افشین، سرپرست سازمان دانش آموزی استان مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز در قبال آینده فرزندان جامعه مسئولیت داریم و این صرفا یک مسئولیت اداری نیست، اظهار کرد:  پرورش فرزندان در موقعیت کنونی جامعه، یک تعهد ملی است.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی براساس اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین باید فضایی را برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و روحیه مشارکت، مسئولیت‌ پذیری و رشد متوازن شخصیت دانش آموزان فراهم کند.

افشین با بیان اینکه مامور هستیم دانش آموزان را نه فقط برای  زیستن در جامعه بلکه برای ساختن آینده ایران آماده کنیم، خاطرنشان کرد: مازندران با داشتن بیش از نیم میلیون دانش آموز ظرفیت‌های عظیم و شگفت‌انگیزی دارد اما از آن‌ها مهم‌تر بدنه توانمند فرهنگیان و معلمان است. معلمان این استان نه تنها در زمینه آموزش بلکه مربیان روح، شخصیت و ارزش‌ها هستند.

ضرورت فعالیت سازمان دانش آموزی در رفع چالش‌های پرورشی

سرپرست سازمان دانش‌آموزی مازندران گفت: اعتقاد داریم تا روحیه انسانی و فرهنگی درگیر فرایند تربیت اجتماعی نشود، سند تحول در عمل محقق نخواهد شد.

وی از اجرای برنامه‌های راهبردی سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: تشکل پیشتازان با نگاه مهارت محور، مسئولیت پذیری و کار تیمی با بهره‌گیری از ظرفیت معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه پیگیری می‌شود.

افشین تصریح کرد: بدنبال اجرای دوره‌هایی نظیر رهبری نوجوان و ارتباط موثر، آشنایی با مشاغل و مدیریت زندگی در قالب اردوها و جلسات حضوری هستیم.

وی گفت : ایجاد شبکه مربیان خلاق در سازمان دانش آموزی و تشکیل شبکه از فرهنگیان علاقمند آموزش دیده برای هدایت فعالیت‌های سازمان در مدارس در دستور کار ما قرار دارد لذا هر مدرسه یک مربی فعال سازمان دانش آموز خواهد داشت.

افشین یادآور شد :از ظرفیت مربیانی که به عنوان تسهیل‌گر  تربیت اجتماعی حلقه وصل بین مدرسه و جامعه هستند بیش از پیش استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha