فرزین رضازاده، ۹ شهریور در جمع خبرنگاران افزود: در مرداد امسال با وجود افزایش تماسها با سامانه ۱۱۵، مزاحمتهای تلفنی کاهش یافته و شاخصهای مأموریتی این سازمان بهبود یافته است.
همچنین اکبرپور، رئیس اداره عملیات اورژانس استان نیز در تشریح آمار تماسها اظهار کرد: مرداد پرترافیکترین ماه از ابتدای سال در حوزه تماسهای مردمی با مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ بوده و طی آن ۵۱ هزار و ۲۹۴ تماس تلفنی ثبت شده است.
وی افزود: از این تعداد، ۷۶۴ مورد تماس تکراری، ۱۲۰۹ تماس منجر به مشاوره تخصصی، ۶۲۷۰ تماس غیر اورژانسی و ۷۶۰۵ مورد مزاحمت تلفنی گزارش شده است.
به گفته او، سهم تماسهای مزاحم ۱۴.۸ درصد بوده که در مقایسه با ماههای قبل کاهش نشان میدهد و بیانگر افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت آزاد نگه داشتن خط ۱۱۵ است.
رئیس اداره عملیات اورژانس استان ادامه داد: در بخش مأموریتهای اعزامی، ارومیه با ۵۷۵۰ مأموریت بیشترین سهم را به خود اختصاص داده که معادل ۵۷.۴۴ درصد کل مأموریتهای اعزامی استان در مرداد است.
وی همچنین از ۴۰۲ مأموریت موتورلانس در ارومیه خبر داد و نقش این واحدها را در تسریع زمان رسیدن بر بالین بیماران مؤثر دانست.
اکبرپور خاطرنشان کرد: کارشناسان اورژانس استان در مجموع ۱۰ هزار و ۹۱۲ مددجو را مورد بررسی و معاینه قرار دادهاند که از این میان، ۳۲۰۷ مورد مربوط به مصدومان حوادث ترافیکی بوده است؛ آماری که بر ضرورت رعایت قوانین رانندگی و ارتقای ایمنی جادهها تأکید دارد.
انتهای پیام
نظرات