احمد باقری ۱۷ شهریور در پنجمین بازدید تخصصی گروه معین منطقه تربتحیدریه از ناحیه مرکزی که با هدف ارزیابی میدانی عملکرد، بررسی مجدد مصوبات قبلی و ارتقای کیفیت خدماترسانی انجام شد، به موقعیت راهبردی ناحیه مرکزی اشاره کرد و افزود: این ناحیه دارای ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع و CNG، همچنین سه تأسیسات گاز مایع است.
وی خاطرنشان کرد: قرارگیری در مسیر ترانزیتی نزدیک به مشهد مقدس، علاوه بر تأمین پایدار سوخت برای شهروندان، سالانه پذیرای تعداد زیادی از زائران حضرت رضا(ع) نیز است. تنوع محصولات کشاورزی و وجود صنایع مهم، این ناحیه را به یکی از قطبهای تأمین سوخت برای بخش کشاورزی و صنایع شرق کشور تبدیل کرده و نقش مؤثری در رونق اقتصادی منطقه و کشور دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری، ۱۵۲ بازدید میدانی انجام شده که نتایج آن در بهبود فرآیندها و کاهش مراجعات حضوری به وضوح قابل مشاهده است، از استقرار ۶۱ معدن و مصرف ماهانه بالغبر ۶ میلیون لیتر سوخت در ناحیه مرکزی خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر بخش کشاورزی، سوخت ۴۳۱ واحد صنعتی و معدنی و ۹۶۱ مصرفکننده جزء و ۲۷ پروژه فعال را نیز تأمین میکند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه تربتحیدریه بیان کرد: این ناحیه دارای ۳۰ جایگاه عرضه سوخت با ۳۳۵ نازل بنزین و نفتگاز و هفت جایگاه CNG است و همچنین چهار جایگاه در حال احداث و سه جایگاه در مراحل اخذ مجوز قرار دارند که زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۳۰۰ نفر را فراهم میکند.
وی خاطرنشان کرد: حوزه عملیاتی شامل شهرستانهای تربتحیدریه، مهولات، رشتخوار و زاوه و شامل ۱۲ شهر (تربتحیدریه، بایگ، رباط سنگ، کدکن، نسر، رشتخوار، فیضآباد، جنگل، دولتآباد، چخماق، عبدلآباد و شادمهر) با جمعیتی بالغبر ۵۰۰ هزار نفر و مساحت تقریبی ۱۳ هزار کیلومترمربع است.
مجید خطیبی، رئیس ناحیه مرکزی نیز در ادامه با تشریح عملکرد این ناحیه بر اساس توان و تخصص نیروهای متعهد تأکید کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری، مصرف فرآوردهها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته و در ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) به دلیل حضور گسترده زائران، مصرف بنزین ۴ درصد افزایش یافته است.
وی همچنین به اقدامات شاخصی همچون بازسازی و بهسازی زیرساختها، استقرار تیمهای نظارتی، توسعه میز خدمت و تقویت سامانههای هوشمند پایش اشاره کرد.
وی در پایان تشکیل کارگروههای تخصصی و آموزشهای عملیاتی برای تیمهای کنترلی و نظارتی، پیگیری وصول به موقع مطالبات و پایش قراردادهای منعقده، برگزاری جلسات منظم با جایگاهداران، ساماندهی و بهروزرسانی تجهیزات ایمنی و نظارتی، برگزاری دورههای آموزشی مستمر برای اپراتورها و تأکید بر استمرار بازدیدهای میدانی با دقت بیشتر بهمنظور رفع موانع و تسهیل خدمات به مردم را ضروری دانست.
انتهای پیام
نظرات