• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1404062313565
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار تاکید کرد

لزوم پاسخگویی موثر به مطالبات شهروندان در سیستان و بلوچستان

لزوم پاسخگویی موثر به مطالبات شهروندان در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دیدارهای مردمی در قالب برنامه «یکشنبه‌های مردمی» فرصتی برای گفت‌وگوی مستقیم با شهروندان و بررسی بی‌واسطه مسائل و مشکلات آنان را فراهم کرده که نتیجه آن، تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری و بهبود کیفیت پاسخگویی به مطالبات مردم است.

منصور بیجار روز یکشنبه ۲۳ شهریور در حاشیه برگزاری این دیدارها اظهار کرد: ارتباط مستمر و مستقیم با مردم، بستر لازم را برای دریافت واقع‌بینانه مسائل و تسهیل در روند رسیدگی به درخواست‌ها فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: این دیدارها جنبه تشریفاتی ندارد و بلافاصله پس از دریافت گزارش‌های مردمی و ارزیابی کارشناسی موضوعات، تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای اجرای مصوبات موظف می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچپستان بیان کرد: بخش عمده‌ای از درخواست‌های امروز در حوزه مسائل عمرانی، خدمات شهری، اجرای شبکه فاضلاب و مسائل مرتبط با تعاونی‌های مسکن بوده است که در حضور مدیران مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی برای پیگیری آن‌ها ارائه شد.

وی با اشاره به حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسات مردمی، عنوان کرد: انتظار می‌رود مسوولان اجرایی ضمن پاسخگویی دقیق، راه‌حل‌های مشخص، قانونی و قابل اجرا برای حل مشکلات مردم ارائه دهند و از هرگونه پاسخ غیرشفاف یا موکول‌کردن مسائل به زمان نامعلوم پرهیز کنند.

بیجار افزود: برای برخی از مشکلات مطرح‌ شده که نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است، دستورات لازم صادر و مهلت مشخصی برای آغاز عملیات اجرایی تعیین شده است از جمله این موارد، می‌توان به تسریع در اجرای پروژه‌های فاضلاب در محلات زاهدان و ارتقاء زیرساخت‌ها در مناطق تازه‌تأسیس شهری اشاره کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پاسخگویی مؤثر به مطالبات مردم، نیازمند حضور فعال و دائمی مدیران در میدان عمل و پیگیری میدانی است؛ دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت کامل خود در راستای تسهیل امور شهروندان بهره بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برخی درخواست‌ها که امکان تحقق آن‌ها در چارچوب ضوابط قانونی وجود ندارد، باید با توضیح مستدل و روشن برای متقاضیان تبیین شوند تا ضمن حفظ شأن مردم، اعتماد عمومی آسیب نبیند.

بیجار افزود: یکی از اهداف اصلی این دیدارها، بازآفرینی ارتباط مستقیم و صادقانه میان مسوولان و مردم است تا از این طریق فرآیند سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی در مسیر واقعی و مردمی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مسوولیت‌پذیری مدیران در قبال مطالبات مردمی باید مبتنی بر پاسخگویی به موقع، برخورد متعهدانه و پرهیز از نگاه سطحی به مسائل باشد؛ هیچ مشکلی در استان نباید به دلیل بی‌توجهی یا تأخیر در تصمیم‌گیری، انباشته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان حضور میدانی، گفت‌وگوی رودرو و مواجهه بی‌واسطه با مردم را از مولفه‌های مهم مدیریت کارآمد برشمرد و تأکید کرد: مدیران باید خود را در معرض قضاوت مردم ببینند و تصمیماتشان را با هدف حل مشکلات عمومی اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از استانداری در روز ۲۳ شهریور بیجار با اشاره به استمرار اجرای طرح «یکشنبه‌های مردمی»، اظهار کرد: این روند به‌عنوان یک رویکرد راهبردی در تقویت ارتباط دولت با مردم ادامه خواهد یافت و به الگویی ثابت برای مشارکت‌پذیری مدیران و شفافیت در پاسخگویی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha