علی نصیبی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: خروجی شرقی گرگان یکی از نقاط پرتردد شهر است و فاصله میان میدان شهید قندهاری تا خروجی شرقی به دلیل رفتوآمد کامیونها همواره با کندی حرکت روبهرو میشود. به همین علت در جلسه اخیر شورای ترافیک شهرستان به طور کامل به این موضوع اختصاص داشت و مصوبات لازم برای اصلاح دوربرگردانها، نصب تابلوهای جدید و ایجاد ورودیهای موردنیاز به شورای ترافیک استان ارسال شده و منتظر اعلام نظر نهایی هستیم.
فرماندار شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه الزام عبور کامیونها از کمربندی جدید، زمانی اثرگذاری لازم را خواهد داشت که قطعه دوم این مسیر تکمیل شود، افزود: در سفر اخیر رئیس مجلس نیز این موضوع به عنوان مطالبه اصلی مطرح شده و استاندار گلستان به صورت ویژه پیگیر تأمین اعتبار برای تکمیل قطعه دوم کمربندی گرگان است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامههای کاهش بار ترافیکی، اجرای مسیر مشارکتی میان راهداری، حملونقل جادهای، آب منطقهای، شهرداری و جهاد کشاورزی است که قطعه نخست آن سهراهی اوزینه را به جاده نصرآباد متصل میکند و امید است در سال ۱۴۰۵ به بهرهبرداری برسد.
نصیبی با بیان اینکه از این مسیر یک راه فرعی نیز به جرجان ۲۶ متصل میشود که عملیات آن توسط شهرداری گرگان در حال اجراست، گفت: در کنار بازگشایی مسیرهای جدید، راهداری نیز مسیرهای جایگزین از جمله جاده قدیم گرگان را در حال تعریف و اجرا دارد و توسعه پارکینگهای روباز در کنار این اقدامات میتواند تا حدی از فشار ترافیک شرق شهر بکاهد.
وی افزود: با توجه به حجم بالای خودرو در گرگان، این اقدامات تنها مُسکن موقت است و باید کیفیت خدمات حملونقل عمومی افزایش یابد تا شهر به تعادل ترافیکی برسد.
فرماندار شهرستان گرگان گفت: در حوزه مسافربری شخصی نیز اقدامات نظارتی گذشته ادامه خواهد یافت. همچنین در موضوع زیباسازی میادین و مبلمان شهری، شورای ترافیک شهرستان با برداشت جدارهنگاری اجرا شده توسط شهرداری موافقت کرده و برای برداشتن پل عابر پیاده کاخ نیز مصوبه صادر شده است، مشروط بر اینکه خطکِشیها و اقدامات ترافیکی قبل از برداشت پل انجام گیرد.
انتهای پیام


نظرات