• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91061005436
  • منبع : ریاست جمهوری

احمدي‌نژاد:جنبش عدم تعهد ظرفيتي براي پيشبرد صلح و برادري در جهان است

رييس‌جمهور با اظهار اميدواري نسبت به اين‌كه در دوره جديد جنبش عدم تعهد اقدامات مؤثر و سازنده‌اي به نفع كشورهاي عضو صورت گيرد، گفت: اين جنبش ظرفيتي براي پيشبرد صلح و برادري در دنيا است.

رييس‌جمهور با اظهار اميدواري نسبت به اين‌كه در دوره جديد جنبش عدم تعهد اقدامات مؤثر و سازنده‌اي به نفع كشورهاي عضو صورت گيرد، گفت: اين جنبش ظرفيتي براي پيشبرد صلح و برادري در دنيا است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ديدار عمر البشير رييس‌جمهور سودان روابط تهران - خارطوم را ويژه و رو به گسترش توصيف كرد و اظهار داشت: روابط دو كشور مبتني بر عقيده و برادري اسلامي است و اگر چه در سطح مطلوبي جريان دارد، اما همچنان ظرفيت‌هاي زيادي در دو كشور وجود دارد كه مورد استفاده قرار نگرفته است.

رييس‌جمهور با اظهار اميدواري براي تعميق و تحكيم هر چه بيشتر روابط ايران و سودان اظهار داشت: روابط دوجانبه با سرعت خوبي رو به گسترش است و بايد از هر فرصتي از جمله ظرفيتي كه در حاشيه نشست‌هاي اين چنيني مثل اجلاس جنبش عدم تعهد پيش مي‌آيد براي برگزاري جلسات ديدار و گفتگو در راستاي ارتقاء سطح روابط نهايت استفاده را ببريم.

عمر البشير رييس‌جمهور سودان نيز در اين ديدار با ابراز خوشحالي از شركت در اجلاس مهم جنبش عدم تعهد گفت: ميهمان‌نوازي گرم از شركت‌كنندگان در اجلاس باعث ارتقاء سطح برگزاري آن و حركت سريع‌تر بسوي تحقق اهداف اين جنبش شده است.

رييس‌جمهور سودان با اعلام آمادگي و اشتياق كشورش براي گسترش همكاري‌ها و روابط با ايران در عرصه‌هاي مختلف اظهار داشت: باور ما اين است كه روابط و همكاري‌هاي دوجانبه بايد همه‌ روزه گسترش يابد، چرا كه علاوه بر آنكه دو كشور منافع و دشمنان واحدي دارند كه اين همگرايي آنان را اقتضاء مي‌كند هيچ محدوديتي در مسير ارتقاء سطح روابط وجود ندارد.

عمر البشير رييس جمهور سودان با اشاره به شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي و تحولات آن تصريح كرد: اين شرايط تعميق همكاري‌هاي ايران و سودان را ضرورت بخشيده و با توجه به اراده سياسي موجود نزد سران دو كشور به دورنماي روابط تهران – خارطوم بسيار خوش‌بين هستم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha