• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91111911717
  • خبرنگار : 71038

احمدی‌نژاد و عمرالبشیر بر هماهنگی و همکاری نزدیک ایران و سودان تاکید کردند

روسای جمهور ایران و سودان مهمترین تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داده و بر هماهنگی و همکاری نزدیک دو کشور در سطوح مختلف دوجانبه و بین‌المللی تاکید کردند.

روسای جمهور ایران و سودان مهمترین تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داده و بر هماهنگی و همکاری نزدیک دو کشور در سطوح مختلف دوجانبه و بین‌المللی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی نژاد در دیدار عمر البشیر رییس جمهور سودان اظهار داشت: دو کشور از روابط عمیق و برادرانه‌ای برخوردار هستند و دشمنان مشترکی دارند.

رییس جمهور با تاکید بر مقاومت، صبر و وحدت به عنوان تنها راه پیروزی و عزت اظهار داشت: با مقاومت و ایستادگی ملت‌ها دشمنان هر روز ضعیف‌تر می‌شوند و شرایط به نفع ملت‌ها تغییر خواهد کرد.

احمدی‌نژاد بر گسترش روابط دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی تاکید کرد و گفت: باید با فعال کردن تمام ظرفیت‌ها، همکاری‌های خود را به نفع دو ملت و همه ملت‌ها به طور روزافزون گسترش دهیم.

عمرالبشیر رییس جمهور سودان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط تهران – خارطوم در تمام زمینه‌ها برجسته و ممتاز است، اظهار داشت: دلیل اصلی روابط نزدیک دو کشور تفاهم و برخورداری از جهت‌گیری‌های اسلامی است و هر دو طرف بر مبنای اسلام، همکاری‌ها و مناسبات خود را تنظیم کرده‌اند.

رییس جمهور سودان خاطر نشان کرد: ایران و سودان از مشترکات فراوانی برخوردارند و با یک دشمن واحد مواجه هستند و در چنین شرایطی باید همکاری‌های خود را در سطوح مختلف دوجانبه و بین‌المللی هر چه بیشتر ارتقاء دهیم.

وی بر مقاومت و ایستادگی تاکید کرد و گفت: بدون تردید با مقاومت و صبر پیروزی از آن ماست و این وعده خداوند است و ما به آن اطمینان داریم.

عمر البشیر همچنین خواستار گسترش روابط دو کشور در بخش‌های مختلف شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha