• جمعه / ۷ تیر ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 92040703719

استاد مهندسی زمین دانشگاه تهران پیشنهاد کرد:

ایجاد صندوق ویژه بحران در شهرداری تهران

استاد مهندسی زمین دانشکده فنی دانشگاه تهران بر ضرورت ایجاد صندوق ویژه بحران در شهرداری‌ها به خصوص شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: می‌توان از هزینه‌های بی‌جهت کاست و سالانه مبلغی را برای مواجهه با بحران‌های احتمالی در آن صندوق ذخیره کرد.

استاد مهندسی زمین دانشکده فنی دانشگاه تهران بر ضرورت ایجاد صندوق ویژه بحران در شهرداری‌ها به خصوص شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: می‌توان از هزینه‌های بی‌جهت کاست و سالانه مبلغی را برای مواجهه با بحران‌های احتمالی در آن صندوق ذخیره کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر معماریانی که در مراسم پاسداشت 45 سال خدمت استاد بهرام عکاشه به دانش زلزله‌شناسی ایران سخن می‌گفت با بیان این‌که کشور ما یکی از 10 کشور بلاخیز دنیاست، عنوان کرد: حجم زیادی از ثروت ملی و جان‌ مردم بر اثر همین بلایا از بین می‌رود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم شهری ایمن از نظر زلزله‌خیزی داشته باشیم، یک بخش آن مربوط به داشتن ساختمان‌های مقاوم است و مباحث مهم دیگر آن است که دارای فضاهای باز باشیم و خطوط ارتباطی ایمنی‌ و بناهای مهم شهرمان بیش از هر جای دیگر ایمن باشد.

این استاد مهندسی زمین دانشکده فنی دانشگاه تهران با اشاره به پژوهش صورت گرفته در 16 سال پیش در تهران گفت: پیشنهادی که در آن زمان مطرح بود این بود که پایتخت طی یکی دو دهه تغییر یابد و در واقع پایتخت از تهران به جای دیگری منتقل شود تا طی این مدت بتوانیم تهران را به وضع مناسبی برسانیم.

معماریانی افزود: تمامی کسانی که در موقع بحران قرار است به داد تهران برسند در خود تهران هستند بنابراین پیشنهاد تعویض پایتخت مطرح شد ولی پیگیری ای در این مورد صورت نگرفت و این موضوع مانند بحث زلزله است که آن قدر در مورد آن صحبت شده که برای مردم عادی شده است.

وی با ارائه‌ی راهکارهایی دیگر جهت کاهش حوادث بعد از زلزله در تهران تصریح کرد: در این زمینه بهتر است کنسرسیومی از موسسات و سازمان‌هایی که در بحث زلزله فعال هستند تشکیل شده و یک هم‌افزایی در این زمینه صورت گیرد چرا که منابع ما محدود است و نمی‌شود که هر سازمانی به صورت موازی برای خود یک کار انجام دهد.

معماریانی اضافه کرد: با ایجاد این کنسرسیوم می‌توان یک ساز‌وکار مناسب نیز برای پاسخ‌گویی بلایای طبیعی ایجاد کرد به نحوی که سالانه نظرات را جمع‌آوری و در یک کتاب بلایای طبیعی آن را منعکس کرد.

وی تاکید کرد: هم چنین توزیع منابع نیز باید براساس توانایی‌های سازمان‌ها و وظایفی که برعهده آنها گذاشته می‌شود، صورت گیرد.

این استاد مهندسی زمین دانشکده فنی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: هم‌چنین باید یک آینده‌نگری از سوی شهرداری‌ها مشخصا تهران صورت گیرد که در این زمینه پیشنهاد بنده این است که صندوقی برای مساله‌ی بحران در نظر گرفته شود و سالانه مبلغی را در آن صندوق نگهداری شود.

وی افزود: می‌توان از پولی که برای تغییر سنگ‌فرش پیاده‌روها هربار هزینه می‌شود کاست و آن را برای بحران سالانه در صندوق قرار داد و در واقع در شهر تهران وظیفه‌ی شهرداری‌ها است که یک صندوقی برای آینده تهران و مسائل بحران ایجاد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha