• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92070603606
  • منبع : نمایندگی سمنان

وجود هفت ایستگاه مطالعه در استان سمنان

وجود هفت ایستگاه مطالعه در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از مکان‌یابی سه ایستگاه مطالعه در این استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر هفت ایستگاه مطالعه در این استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از مکان‌یابی سه ایستگاه مطالعه در این استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر هفت ایستگاه مطالعه در این استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، امیرعلی عموزاده با بیان اینکه طرح ملی ایستگاه مطالعه به فرهنگ‌سازی نیاز دارد، خواستار حمایت مسئولان برای همگانی شدن طرح ملی ایستگاه مطالعه شد و اظهار کرد: با فراگیر شدن فرهنگ کتابخوانی، این طرح تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

وی وجود ایستگاه‌های مطالعه را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم برشمرد و از همه دستگاه‌ها و نهادها خواستار حمایت از این طرح ملی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از وجود هفت ایستگاه مطالعه در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: فاز سوم ایستگاه مطالعه در شهریور ماه امسال در استان سمنان راه‌اندازی شد.

عموزاده تصریح کرد: در حال حاضر پنج ایستگاه مطالعه در شهرستان سمنان، یک ایستگاه در شاهرود و یک ایستگاه در دامغان ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که در آینده نزدیک یک ایستگاه مطالعه در شهرستان گرمسار راه‌اندازی می‌شود، گفت: ایستگاه‌های مطالعه با هدف ارتقاء سطح مطالعه مفید و در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری راه‌اندازی شده‌اند.

عموزاده از مکان‌یابی سه ایستگاه مطالعه دیگر نیز در شهرداری شاهرود، بانک ملی شاهرود و شهرداری دامغان خبر داد و عنوان کرد: ان‌شاءالله با انعقاد تفاهم‌نامه و پیگیری‌های لازم این سه ایستگاه مطالعه نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزایش سرانه مطالعه، دسترسی آسان مردم به کتاب، استفاده حداکثری از وقت و بالا بردن فرهنگ مطالعه عمومی در جامعه را از دیگر اهداف راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تاکید کرد: لزوم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب در ترویج جوانان و نوجوانان به انس با کتاب بسیار ضروری است.

عموزاده خاطرنشان کرد: ایجاد احساس نیاز نسبت به مطالعه با برگزاری برنامه‌های متنوع، ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش در بین جوانان و نوجوانان، معرفی کتاب و تازه‌های نشر کتابخانه، مشارکت معلمان و اساتید در ترویج کتابخوانی، در غنی سازی اوقات فراغت و انس به کتاب بسیار تاثیر گذار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۶ ۱۲:۴۴

الهي شکر فاکتورهاي سيستم مکان يابي مديريت کتابخانه هاي عمومي متحول شده است که 3 ايستگاه جديد به شهرستانهاي ديگر اختصاص پيدا کرده است. به آمار ذيل توجه بفرماييد ... جمعيت نقاط شهري (بخش مرکزي) استان سمنان در سال 1390 1-سمنان 153680 نفر 2-شاهرود 1404747 نفر 3-دامغان 65690 نفر تعداد ايستگاه مطالعه در شهرستان تا کنون 1- سمنان 5 2-شاهرود 1 3-دامغان 1