• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۴ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1404082817915
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در مهارت‌ خواندن، نوشتن و مفاهیم ریاضی پایین‌تر از میانگین جهانی‌ است

عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در مهارت‌ خواندن، نوشتن و مفاهیم ریاضی پایین‌تر از میانگین جهانی‌ است

ایسنا/سمنان معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در مهارت‌های خواندن، نوشتن و مفاهیم ریاضی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در مقایسه با میانگین جهانی پایین‌تر است.

رضوان حکیم‌زاده در سفر به استان سمنان از پیشرفت‌های این استان در اجرای برنامه‌های تحول‌آفرین آموزش ابتدایی قدردانی و اظهار کرد: حمایت‌های رئیس‌جمهور عامل انگیزه‌بخش در مسیر تحول آموزشی است.

وی همچنین از عملکرد برجسته استان سمنان در برنامه «حامی» با ۵۶.۶ درصد بهبود، خبر داد و افزود: استان سمنان در این شاخص، عملکردی بالاتر از میانگین کشوری که ۴۹ درصد بوده، داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نتایج آزمون‌های بین‌المللی، اضافه کرد: عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در مهارت‌های خواندن، نوشتن و مفاهیم ریاضی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در مقایسه با میانگین جهانی پایین‌تر است. 

وی  از طراحی برنامه‌ای برای توانمندسازی دانش‌آموزان خبر داد و افزود: در این راستا، دبیرخانه کشوری مهارت‌های ارتقای سواد پایه در استان سمنان مستقر شده است.

حکیم‌زاده توجه و حمایت عملی رئیس‌جمهور از آموزش و پرورش را یکی از پشتوانه‌های اصلی این حوزه برشمرد و تصریح کرد: این حمایت‌ها به ما انگیزه می‌دهد تا در مسیر تحول آموزشی گام برداریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی با مشارکت استان‌ها، گفت: در دوره جدید، برنامه‌ریزی‌ها با همفکری استان‌ها و بر اساس شاخص‌ها انجام می‌شود. دیگر گزارش عملکرد صرفاً به اقدامات محدود نمی‌شود، بلکه نتایج بر اساس شاخص‌ها سنجیده خواهد شد.

وی همچنین از تدوین کارنامه‌ای برای استان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس این کارنامه، هدف‌گذاری‌ها و عملکرد استان‌ها در قالب شاخص‌های مشخص ارزیابی و بازخوردهای لازم ارائه خواهد شد.

حکیم‌زاده از تشکیل کارگروه تخصصی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: هدف نهایی این است که روش‌های آموزشی به گونه‌ای اصلاح شوند که دانش‌آموزان مهارت‌هایی مانند حل مسئله و کاربرد دانش در زندگی را فراگیرند.

وی به تشریح برخی از برنامه‌های اجرا شده پرداخت و افزود: «طرح «توانا» در تابستان امسال به صورت کشوری و با حمایت وزیر آموزش و پرورش اجرا شد. همچنین «اجتماعات یادگیری» در فضای مجازی برای تبادل تجربه معلمان و «برنامه حامی» برای حمایت هدفمند از دانش‌آموزان نیازمند توجه ویژه، از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

حکیم‌زاده با تقدیر از عملکرد استان سمنان، خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌ها، این استان در برنامه «حامی» و بهبود عملکرد دانش‌آموزان، عملکرد درخشانی داشته است.

وی همکاری و کار تیمی در استان سمنان را عامل اصلی این موفقیت برشمرد و از حمایت‌های استاندار و تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تقدیر کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha