• سه‌شنبه / ۲ تیر ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 94040200831
  • منبع : نمایندگی مرکزی

مسئولیت‌پذیری، ارمغان فعالیت‌های تابستانی برای دانش آموزان

مسئولیت‌پذیری، ارمغان فعالیت‌های تابستانی برای دانش آموزان

ایسنا/مرکزی معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی، گفت: فعالیت‌های تابستانی مسئولیت‌پذیری و توسعه یادگیری از مدرسه به خانواده و یا جامعه را به‌ دنبال خواهد داشت.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی، گفت: فعالیت‌های تابستانی مسئولیت‌پذیری و توسعه یادگیری از مدرسه به خانواده و یا جامعه را به‌ دنبال خواهد داشت.

علی شیرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی- گفت: یکی از ویژگی‌های آموزش و پرورش نوین، توجه خاص به فعالیت‌هایی است که دانش‌آموزان در خارج از کلاس و مدرسه انجام می‌دهند.

وی افزود: اینگونه فعالیت‌ها با مشارکت دانش‌آموزان و معلمان انجام می‌گیرد و موجب غنای اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌شود.

شیرخانی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش به دو شکل مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: یکی از اشکال این نهاد، آموزش و پرورش رسمی است که عمدتاً در مدرسه انجام می‌شود و بیشتر آموزش در قالب کتاب‌های درسی است.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی، دومین شکل از آموزش و پرورش را آموزش و پرورش غیررسمی عنوان کرد که به کلاس‌ و حتی گاهی به مدرسه محدود نمی‌شود و بیش از سایر عوامل به دلیل وجود مؤلفه‌های آزادی و اختیار در رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت امسال در پنج برنامه کلی تقسیم‌بندی شده است، افزود: برنامه اول در بعد برنامه‌های معرفتی، هویتی و بصیرتی شامل روخوانی و تجوید قرآن، آموزش نهج‌البلاغه،تواشیح، ‌اردوهای زیارتی و ... است.

شیرخانی افزود:‌ برنامه‌های فرهنگی، ‌هنری و علمی شامل برگزاری کلاس‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، داستان‌نویسی، موسیقی، سفالگری، سفره‌آرایی، کلاس‌های تقویتی و ... است.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: دسته سوم مربوط به مهارت‌های خدماتی از جمله آشنایی و فراگیری مشاغل و مهارت‌ها در فصل تابستان است.

وی یک بعد دیگر از کلاس‌های تابستانی را کسب مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی دانست و گفت: تولید محصولات دانش‌آموزی و فروش در شبکه کانون‌های فرهنگی هنری با ایجاد نمایشگاه از اهداف این بخش از برنامه‌های اوقات فراغت است.

شیرخانی یکی دیگر از برنامه‌ها را برنامه‌های تربیت‌بدنی و سلامت ذکر و بیان کرد: کلاس‌های متنوع ورزشی، امداد و نجات،‌ بهداشت فردی و...در زمره این بعد از برنا‌مه‌ها قرار می‌گیرد.

وی در ادامه در رابطه با هدف از اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تصریح کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به منظور رشد همه‌جانبه شخصیت آنان و استمرار فعالیت‌های پرورشی و فوق‌برنامه سال تحصیلی در تابستان است.

وی در ادامه اظهار کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت از اوایل تیرماه آغاز شده و معمولاً طی هفت هفته در هر سه دوره تحصیلی برگزار می‌شود.

شیرخانی تصریح کرد: مناطق آموزشی استان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود در صورت لزوم می‌توانند مدت‌زمان این برنامه‌ها را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما براساس تجربیات سنوات گذشته این است که امسال بیش از 35 هزار دانش‌آموز در 270 پایگاه تابستانی اوقات فراغت شرکت کنند.

شیرخانی در پایان گفت: پایگاه‌های تابستانی در کانون‌های فرهنگی تربیتی، مدارس، دارالقرآن‌ها، سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تشکیل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha