• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091609779
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

استاندار هرمزگان:

دانشجو باید آزاد اندیش و آزادی خواه باشد

استاندار هرمزگان گفت: از اصلی ترین آرمان های دانشجویی این است که دانشجویان باید آزاداندیش و آزادی خواه باشند و بتوانند نسبت به مسائل روزمره و جریانات روشفکری از خود ایده داشته باشند و اظهار نظرکنند و دارای تفکر آزادی خواهانه باشند.

استاندار هرمزگان گفت: از اصلی ترین آرمان های دانشجویی این است که دانشجویان باید آزاداندیش و آزادی خواه باشند و بتوانند نسبت به مسائل روزمره و جریانات روشفکری از خود ایده داشته باشند و اظهار نظرکنند و دارای تفکر آزادی خواهانه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، دکتر جاسم جادری با حضور در دانشگاه هرمزگان با گرامی داشت روز دانشجو گفت: در زمان ما دانشجو شدن یک آرمان و آرزو بود در شهری که من زندگی می کردم به تعداد انگشتان دست دانشجو وجود داشت اما امروز همه تحصیلات دانشگاهی دارند اینکه تعداد دانشجو و دانشگاه زیاد شده است نشان از پیشرفت و توسعه است اما این حرکت رو به جلو به آسانی بدست نیامده است.

وی با بیان اینکه همان طور که رهبر تاکید می کند، باید در دانشگاه یک جنبش نرم افزاری نهضت علمی ایجاد شود، افزود: امروز تولید علم وجود دارد اما علمی مفید است که از آن ایده نو و جدید بیرون بیاید باید دانشگاه به دنبال این باشد، قرار نیست دانشگاه فقط علم تولید کند و دانشجو فقط درس بخواند و مدرک بگیرد، همانگونه که امام(ره) فرمودند اگر قرار باشد کشور متحول شود دانشگاه مبدا تحولات است.

جادری اظهار کرد: اولین آرمانی که دانشجو باید داشته باشد خودِ آرمان خواهی دانشجو است و در این آرمان‌خواهی دانشجویی اولین مسئله علم است کسی که به دانشگاه آمده است به عنوان یک دانشجو باید هنگام خروج از دانشگاه یک چیزی یاد گرفته باشد باید دانشگاه با افزایش درجه علمی دانشجو همراه باشد، عدالت خواهی دومین آرمان دانشجویی است.

استاندار هرمزگان گفت: دانشجویان باید قدرت انتقاد را پیدا کنند و نسبت به بی عدالتی انتقاد کنند، سوم اینکه آزاد اندیش و آزادی خواه باشند یعنی اینکه بتوانند نسبت به مسائل روزمره نسبت به جریانات فکری از خود ایده داشته باشند و اظهار نظر کنند و دارای تفکر آزادی خواهانه باشند.

وی با بیان اینکه اگر دانشجوی دانشگاهی اینگونه نباشد دانشگاه می شود دانشگاه وابسته، اظهار کرد:قبل از انقلاب هرکس در دانشگاه حرفی می زد و نسبت به دولت انتقادی را مطرح می کرد روز بعد در زندان بود و بسیاری از دانشجویان آزادی خواه قبل از انقلاب به همین صورت شکنجه، تبعید و حتی اخراج شدند.

جادری عنوان کرد: مسئله ای که مهم است این است که باید دانشگاه بتواند مرز های علم، دانش و فناوری را گسترش دهد همچنین روحیه تحقیق را در جامعه بویژه در نسل جوان افزایش دهند و تعلیم، تربیت و ارتقا فرهنگی را هم در اجتماع به عهده بگیرند.

وی افزود:‌ دانشگاه باید تمامی نیازها و مشکلات اجتماعی مردم را شناسایی کند و به دولت و جامعه در این راستا کمک کند و موضوعی که بسیار حائز اهمیت است این است که دانشگاه باید نیرویی متعهد و متخصص برای اداره کشور ایجاد کند زیرا دانشجویان امروز کسانی هستند که در آینده نزدیک اداره کشور را برعهده می گیرند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: خروجی دانشگاه باید تربیت کادرهایی باشد که بتواند کشور را اداره کند و زمانی می توان گفت دانشگاه موفق است که در کنار سایر اقشار اجتماعی نقش آفرین باشد و فعالیت کند محیط دانشگاه باید به گونه ای باشد که دانشجو و استاد دغدغه مسائل اجتماعی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کانون تولید علم در جامعه و مرکز پویایی و بیداری فکری جامعه است، گفت:‌ این دانشگاه است که باید در جهت قطع وابستگی به بیگانگان تلاش کند.

جادری در پایان خاطرنشان کرد:‌ اگر می خواهید در آینده انسانی مفید و رستگار باشد باید به دو نکته توجه کنید و این دو نکته تعهد و تخصص است اول باید خودتان را بسازید زیرا تا زمانی که خودتان را نسازید نمی توانید جامعه را بسازید رسالت شما ساختن اجتماع و بیداری جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha