• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95031714062
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

چهارباغ اصفهان پياده راه شد

ایسنا/اصفهان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پویش مردمی سه شنبه‌های بدون خودرو موجب شده تا شهرداري اصفهان طرح پیاده سازی خیابان چهارباغ عباسی را از اولین سه‌شنبه پس از ماه مبارک رمضان آغاز كند.

علیرضا صلواتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری داشنجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: پیاده راه کردن مسیر میدان امام علی (ع) تا سی و سه پل و میدان انقلاب مدت‌ها است که در دست بررسی بوده و امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که باید اقدامات پیاده راهی از میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب عملیاتی شود.

وی افزود: پویش مردمی سه شنبه‌های بدون خودرو موجب شده تا طرح پیاده سازی خیابان چهارباغ عباسی از اولین سه شنبه پس از ماه مبارک رمضان آغاز شود بر اساس اين طرح خيابان چهارباغ در بعد از ظهر روزهای سه شنبه هر هفته تا پایان شب بر روی عبور وسایل نقلیه موتوری بسته می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: شهروندان در سه شنبه‌هایی که عبور وسايل نقليه موتوري در خیابان چهارباغ عباسی ممنوع مي‌شود، می‌توانند از حمل و نقل پاک تعبیه شده مثل دوچرخه‌ها، اسکوترها، درشکه، خودرو برقی کوچک و موتورهای برقی برای حمل و نقل استفاده کنند.

صلواتی با بیان اینکه طرح پایده راه کردن چهارباغ چندین پیوست ترافیکی و فرهنگی دارد، ادامه داد: در کنار پیوست‌های ترافیکی و فرهنگی که بسیار مهم هستند پیوست اجتماعی و امنیتی نیز در نظر گرفته شده است تا همه به راحتی بتوانند از اين مسیر پیاده بهترین استفاده را ببرند.

وی اضافه کرد: در طول مسیر خیابان چهارباغ برنامه‌های فرهنگی متعددی آماده سازی و اجرا می‌شود و هم‌چنین سنگفرش‌های مخصوص پیاده‌راه برای کف سازي خیابان چهارباغ در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت ترافیکی بالای خیابان چهارباغ عباسی از تقسیم ترافیک این خیابان به دو خیابان باغ گلدسته و شمس آبادی خبر داد و گفت: بحث پیاده راه کردن چهارباغ عباسی اجتناب ناپذیر است و پياده راه سازي اين محور بايد تدريجا انجام شود به همین منظور سیستم‌های حمل و نقل عمومی را در دو خیابان موازی چهارباغ عباسی گسترش خواهد يافت و تلاش مي‌شود که میزان تقاضای سفر برای عبور از این دو خیابان کاهش یابد.

صلواتی تاکید کرد: در روزهای آغازین پیاده راه شدن چهارباغ عباسی شاید با مشکل مواجه باشیم، اما حتماً هم شهروندان از این حرکت جدید راضی خواهند شد و به این اتفاق عادت می‌کنند.

وی از سه شنبه‌های بدون خودرو به عنوان پویشی مهم نام برد و افزود: سعی داریم که آرام آرام در هر منطقه روزهای سه شنبه یک خیابان را به پیاده راه تبدیل کنیم تا شهروندان از دوچرخه و وسایل پاک حمل و نقل استفاده کنند و راهی برای استفاده از خودرو در سه شنبه‌ها نداشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان به طرح منزلت شهروندی در خصوص حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: تسهیلات تخفیفی در خصوص اتوبوسرانی و تاکسی و همچنین پارکینگ‌ها برای افراد مشمول طرح منزلت شهروندی در نظر گرفته شده است.

صلواتی ادامه داد: سیاست ناوگان اتوبوسرانی اصفهان مناسب سازی این ناوگان برای معلولان و سالخوردگان است و به همین منظور اکثر ناوگانی که به تازگی توسط شهرداری اصفهان برای حمل و نقل خریداری شده است دارای ارتفاع پایین و مسیرهای BRT رو نیز کاملا مناسب سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ناوگان تاكسي راني نيز رايزني‌ها براي مناسب سازي این ناوگان در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha