• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96081609854
  • خبرنگار : 71567

مهندس هاشمی طبا تاکید کرد؛

ضرورت تشکیل شبکه دانشگاهی برای رفع مشکلات جامعه

ضرورت تشکیل شبکه دانشگاهی برای رفع مشکلات جامعه

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه دانشگاهیان برای تحقق اولویت‌های کشور پافشاری کنند،‌ گفت: اگر دانشگاه می خواهد نقش اجتماعی خود را ایفا کند باید شبکه دانشگاهی ما متشکل شود و به جای حرف سیاسی، حرف اجرایی بزند.

به گزارش ایسنا، مهندس هاشمی طبا در نشست پاییزه کانون صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به دشواری کار حکومت و دولت در اداره امور کشور و نیز کسری بودجه 40 هزار میلیارد تومانی دولت در آغاز سال جاری اشاره کرد و گفت: با این رویه که دولت به ملت وعده ارایه همه خدمات را می‌دهد، نمی توان هیچ قولی را عملی کرد و دولت باید اولویت های کشور برای مردم خود را روشن کند که چنین اتفاقی نیفتاده، حتی در برنامه ششم توسعه نیز همه محورها ذکر شده که اجرای آن هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در ادامه با اشاره به بحران بی آبی و خشکسالی کشور و نشست 300 دشت از مجموع 600 دشت کشور، تصریح کرد: هزاران روستای ما و همینطور دریاچه ارومیه در کشور گرفتار خشکسالی شده و میلیاردها لیتر آب کشور به دلیل مصرف نادرست تبخیر می شود. همچنین هزاران هکتار سرزمین حاصلخیز را در خوزستان با احداث یک سد از بین بردیم و از این دست فجایع بسیار داریم. بنابراین اگر دلواپس هستیم باید دلواپس چیزهای درست باشیم.

این فعال سیاسی تاکید کرد: بدون تردید، سرزمین ما در حال انقراض است. ما ایرانیان، داریم ایران را به مثابه دستمال یک بار مصرف، خرج می کنیم. اگر رزمندگان ما برای حفظ مرزها در جبهه ها شهید می شوند، سیاست داخلی ما هم باید به گونه ای باشد که حفظ سرزمین را در بر داشته باشد و قبل از آنکه توسعه، صنعت و... را مد نظر داشته باشیم باید ببینیم کشور چگونه باید حفظ شود.

مهندس هاشمی طبا تاکید کرد: رابطه دانشگاه و صنعت این است که فرهیختگان دانشگاهی ما به عنوان شبکه، فعال باشند و اولویت های کشور را تشخیص دهند. بنابراین ما دانشگاهیان باید مسایل کشور را تشخیص دهیم و بر آنها پافشاری کنیم و از دولت مطالبه کنیم.

مهندس هاشمی طبا با طرح این سوال که میراث نسل حاکم ما در مملکت چه باید باشد، گفت: این نکته مهم است که ببینیم مملکتی سرافراز و آباد می خواهیم یا کشوری که هر جای آن ویرانی و خرابی داشته باشد؟ فقط تئوری سیاسی نداشته باشیم، مسایل اجرایی را نیز از دید علمی، بررسی و نقد کنیم. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم و صنعت، وی در پایان با بیان اینکه  آینده کشور در خطر است،‌ فرهیختگان و اساتید باید نظریه های فعال بدهند و پای آن بایستند، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه می خواهد نقش اجتماعی خود را ایفا کند باید شبکه دانشگاهی ما متشکل شود و به جای حرف سیاسی، حرف اجرایی بزند تا بر اساس دلواپسی های درست برای آینده مملکت، مسایل واقعی کشور را در یک کنگره اساتید مطرح و مطالبات واقعی را به دولت و مجلس منعکس کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha