به گزارش سرویس بازار ایسنا، کاردگر نایب رییس هیاتمدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با ارزیابی مثبت عملکرد رو به رشد بیمه آسیا در سال گذشته، پورتفوی رشتههای شخص ثالث، حوادث راننده، بدنه و درمان را در مقایسه با سال ۱۳۹۵ تشریح کرد.
مدیرعامل بیمه آسیا ضمن ارائه آمار مطالبات از بیمهگذاران «بیمه آسیا» و مقایسه آن با «صنعت بیمه» طی سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵، مطالبات بیمه آسیا را ۱۶ درصد از متوسط صنعت بیمه پایینتر اعلام و اظهار کرد: پیگیری درست مطالبات، شناخت درست بیمهگذار و نظارت و کنترل موجب خدمترسانی مناسب به مردم و سودآوری خواهد شد.
نایب رییس هیاتمدیره بیمه آسیا کنترل هزینههای صدور و خسارت، برای دستیابی به سودآوری را رعایت مواردی چون طراحی و تدوین فرآیند پایش و کنترل هزینههای صدور (فروش) و خسارت (به تفکیک رشتهها)، ارزیابی ریسکهای عملیاتی در فرآیندهای صدور و خسارت، طراحی ساختار سازمانی جدید مبتنی بر استقلال واحد کنترل و پایش هزینهها و کنترل و نظارت بر هزینههای عمومی شرکت و تفکیک آن به سرفصلها و حوزههای مشخص دانست.
تنظیم درست مقررهها، دستورالعملها و قواعد حاکم بر صنعت بیمه به منظور دستیابی به خروجی قابل قبول، استخراج و دریافت اطلاعات و صورتهای مالی صنعت بیمه از نرمافزارهای کامپیوتری از جمله سنهاب، داشبورد مدیریتی و ... پرداخت سریع و به موقع خسارت مردم به عنوان بهترین تبلیغ در صنعت بیمه، نقش تنظیم مقررات بر بالندگی صنعت بیمه و ... از جمله رهنمودها و توصیههای مدیرعامل بیمه آسیا در بخش آغازین گردهمایی بود.
مدیرعامل بیمه آسیا در سخنان اختتامیه گردهمایی به بررسی، تحلیل و ارائه راهکار در خصوص مسائل مختلف شرکت و مطالب ارائه شده در کارگروهها پرداخت.
نایبرییس هیاتمدیره بیمه آسیا ضمن تأکید بر پیگیری نکات ارائه شده در گردهمایی، توسعه یافتگی یک موسسه یا نهاد را تبدیل اطلاعات به دست آمده به دانش و مدل عنوان کرد.
مدیرعامل بیمه آسیا با تأکید بر انتخاب ریسک و بیمهگذار مناسب، این دو عامل را موجب اطمینان خاطر، کاهش مطالبات، توسعه بازار و سودآوری شرکت دانست.
تلاش برای فروش اینترنتی بیمهنامههای جدید، تحلیل آموزشهای ارائه شده در راستای سودآوری شرکت، پیگیری مطالبات، دقت در تحلیلهای مدیران فنی، فعال کردن انجمن صنفی و کانون نمایندگان بیمه آسیا و سایر شرکتهای بیمه در راستای نقشآفرینی در اقتصاد کشور، انجام صحیح عملیات بیمهای در سیستم و دستیابی به قدرت دفاع در صنعت بیمه، اعلام گزارش شفاف به منظور کنترل داخلی، الکترونیکی کردن فعالیتها، کنترل سطوح اختیارات روسای استانها، شعب و معاونان، ثبت بلافاصله حق بیمه در سیستم، لحاظ حق فسخ برای جلوگیری از افزایش مطالبات، بازمهندسی فرآیندها، تعریف بیمه نامه جدید برای رشته هایی با مزیت نسبی، آموزش شبکه فروش، ایجاد بیمهنامه جدید در حوزه عمر و حوادث، بالفعل نمودن مشتریان بالقوه، دقت در صدور بیمههای مسئولیت، تشکیل دپارتمان بیمههای زندگی و عمر و ... از جمله نکات و راهکارهای ارائه شده مدیرعامل در سخنرانی اختتاحیه بود.
برگزاری کارگروههای شعب، مدیریتهای ستادی، تشریح اهداف و سیاستهای معاونتها، نشست اختصاصی معاونت بازاریابی و شبکه فروش و مدیران تابعه، تقدیر از شعب استانی منتخب و مدیران پیشکسوت وهمچنین سخنرانی محمد علیزاده، مشاور و روانشناس از دیگر بخشهای این گردهمایی بود که طی دو روز برگزار شد.
انتهای پیام
نظرات