کاوه مرد افکن در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فعالیت 260 دستگاه اتوبوس در سطح شهر کرمانشاه گفت: پیش از این 340 دستگاه اتوبوس در شهر فعالیت داشتند که با حذف اتوبوسهای فرسوده تعداد آنها به 260 دستگاه رسیده است.
وی افزود: با خروج اتوبوس های فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه در حال حاضر هیچ اتوبوس فرسودهای در شهر تردد نمی کند.
مردافکن با اشاره به وسعت و جمعیت شهر کرمانشاه، گفت: قطعا 260 دستگاه اتوبوس کفاف جابجایی یک میلیون شهروند کرمانشاهی را نمی دهد و حداقل به 500 اتوبوس دیگر نیاز داریم.
معاون سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه به قیمت بالای اتوبوس اشاره کرد و افزود: قیمت هر اتوبوس بین 700 تا 800 میلیون تومان است که بسیار رقم بالایی است و باید سعی شود از روش های مختلف از جمله اعطای تسهیلات دولتی شرایط خرید اتوبوس برای رانندگان را فراهم کرد.
مردافکن تعریف خط جدید اتوبوس در شهرکهای حاشیه را منوط به خرید اتوبوس جدید عنوان کرد و افزود: در حال حاضر با این تعداد اتوبوس امکان تعریف خط جدید اتوبوس را نداریم و این کار باعث افزایش زمانبندی تردد اتوبوس ها و نارضایتی مردم می شود.
معاون سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه همچنین با اشاره به ارسال مصوبه افزایش نرخ کرایه اتوبوس به شورای شهر، گفت: تلاش ما در این مصوبه این است که یک اختلاف نرخی بین وسایل حمل و نقل انبوهبر و سواری لحاظ شود تا مردم از این طریق جذب اتوبوس شوند.
وی افزود: همچنین تلاش کردهایم نرخ کرایه ها رُند باشد که رانندگان و مردم به دردسر نیفتند.
انتهای پیام
نظرات