• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97062010450
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

حق‌آبه بیش از 90 درصد سمنان از آب سد نمرود

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: بالغ بر 91.5 درصد از حجم کل سد نمرود متعلق به استان سمنان است که بخشی از آن از طریق حبله‌رود وارد استان سمنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ایرج حیدریان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان افزود: با همین هدف خط انتقال آب سیمین دشت به گرمسار از سال 93 کلنگ زنی شده است و قرارداد این پروژه شامل تأمین مالی، احداث، بهره برداری و انتقال به روش BOT خرید تضمینی آب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  منعقد شده است که با سرمایه اولیه 2350 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی طول خط انتقال آب سیمین‌دشت به گرمسار را 42 کیلومتر عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این پروژه تأمین بخشی از نیاز آب شرب و صنعت شهرستان های گرمسار و آرادان و شهر ایوانکی به میزان 21.06 میلیون متر مکعب در سال است که تا امروز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: به منظور رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی در شهرستان شاهرود تعداد 3 حلقه چاه در رودیان و 2 حلقه چاه در منطقه خرقان پس از اخذ مجوز های لازم، حفر شده است.

حیدریان اضافه کرد: نیاز آبی شهرستان شاهرود 590 لیتر بر ثانیه است که با حفر این 5 حلقه چاه جدید میزان آب تأمین شده برای شهرستان شاهرود به 770 لیتر بر ثانیه رسیده است و 180 لیتر بر ثانیه مازاد تأمین شده است.

وی به اجرای برنامه تغییر الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت در استان سمنان اشاره کرد و گفت: متولی این کار سازمان جهادکشاورزی استان سمنان است که با همکاری کشاورزان با هدف حفط کشاورزی و باغات و جلوگیری از توسعه سطوح زیر کشت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: برنامه جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز کشاورزی استان سمنان، طرحی با تمرکز بر 400 حلقه چاه دارای اضافه برداشت، با هدف حفظ منابع آبی استان سمنان در حال اجرا است.

حیدریان تصریح کرد: در شرایط خاص و بحرانی که مدیریت ویژه ای می‌طلبد، تأمین آب شرب در اولویت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha