• سه‌شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97120703914
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه تبریز:

دانشگاه‌ها می‌توانند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشند

دانشگاه‌ها می‌توانند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشند

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر این‌که دانشگاه تبریز در زمره ۱۳ دانشگاه برتر سطح یک کشور در عرصه‌های علمی خدمات بسیاری به کشور عرضه می‌کند، گفت: مسئولان توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه تبریز داشته باشند، چرا که دانشگاه‌ها می‌توانند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشند.

به گزارش ایسنا، میررضا مجیدی در همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار کرد: انقلاب اسلامی تجلی حیات طیبه و تحقق بخش حاکمیت اسلامی در تمامی عرصه‌های فردی و اجتماعی است.

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی معادلات تمدنی رایج مبتنی بر ارزش‌های غربی را بر هم ریخته و بارقه امید در جهان ایجاد کرد، تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام استکبار سلطه خود را از دست رفته و انقلاب اسلامی را حاوی پیامی دید که می‌توانست الگوی برای جهانیان باشد، از این‌رو از هیچ دشمنی کوتاهی نکرده و سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه مردم روا داشت.

رئیس دانشگاه تبریز بیان کرد: مردم ایران مقابل تحریم‌ها و حربه‌های دشمن مقاومت کرده و این مقاومت موجب کارآمدی در عرصه‌های مختلفی چون انرژی، دانش‌های نوین، صنایع دفاعی، هوا فضا، بهداشت و سلامت، انرژی و… شده و دستاوردهای بسیاری کسب کردیم.

مجیدی با اشاره به نقش دانشگاه تبریز در جریان پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و برهه‌های حساس کشور، گفت: این دانشگاه در تامین تسلیحات جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس پیشگام شد و شهدایی در این مسیر تقدیم انقلاب کرد، به واسطه همین امر "مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور" لقب گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها توسط دانشگاه تبریز، اظهار کرد: دانشگاه تبریز در طول تاریخ کانون شکل‌دهی به هویت ملی و آموزه‌های اعتقادی بوده و در دوران معاصر نیز در حفظ و حراست از این دستاوردها پیشگام بوده و برگزاری این همایش گواهی روشن بر نقش تاریخی دانشگاه تبریز است.

رئیس دانشگاه تبریز در این رابطه تاکید کرد: این همایش می‌تواند پیش درآمدی برای برگزاری سایر همایش‌های ملی و بین الملی باشد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha