• جمعه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97121005103
  • منبع : دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

تلاش برای اجرای مطالبات گام دوم انقلاب وظیفه قشر دانشگاهی است

تلاش برای اجرای مطالبات گام دوم انقلاب وظیفه قشر دانشگاهی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب گفت: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه محوری که در این بیانیه به آن اشاره شده و خودسازی مقدمه اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ششمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، ضمن اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب گفت: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه محوری که در این بیانیه به آن اشاره شده و خودسازی مقدمه اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است.

رستمی با بیان اینکه دقت زیادی در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب شده است که باعث می‌شود به شبهات و سؤالات زیادی جواب داده شود، یادآور شد: مفهوم انقلاب از منظر قرآنی این است که تحولاتی در درون افراد رخ دهد و منشأ انقلاب خود فرد است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اضافه کرد: در این بیانیه به‌صورت هوشمندانه، مفهوم خودسازی بیان شده و برای همین خودسازی مقدمه‌ای برای جامعه‌پردازی و در نهایت تمدن‌سازی است.

وی اظهار داشت: در بحث بیانیه گام دوم پنج مرحله اصلی تمدن اسلامی به‌ترتیب پیروزی انقلاب، استقرار نظام جمهوری اسلامی، دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی بیان شده، اما در این بیانیه اشاره‌ای به دولت‌سازی نشده و تنها جامعه‌سازی و تمدن‌سازی مورد مطالعه قرار گرفته است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی باید در این مفاهیم تأمل کند و سؤالات پیش آمده را پاسخ دهند. از سؤالات اساسی این است که چرا جامعه‌سازی و تمدن‌سازی در صدر مطالبات رهبری قرار دارند؟ به‌نظر می‌رسد وظیفه قشر دانشگاهی نیز پاسخ به این سؤالات و تلاش برای اجرای مطالبات گام دوم انقلاب است.

رستمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در گذشته مفهوم آتش به‌اختیار را مطرح کردند، گفت: شاید در برداشت از این مفهوم اشتباهاتی صورت گیرد. آتش به‌اختیار به‌معنی اقدام خودسرانه نیست بلکه باید به‌دنبال پیدا کردن مسئله و فهم و حل آن باشیم. در اجرای بیانیه گام دوم نیز باید مسئله پیدا شده، پس از فهم کامل آن باید نسبت به حل مسائل اقدام کنیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی گفت: شور ایجاد شده در همایش جامعه دانشگاهی قابل توجه است و امیدواریم این شور اساتید به بدنه جامعه دانشگاهی نیز منتقل شود و برای اجرایی شدن مطالبات مقام معظم رهبری به‌کار گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha