• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98060502482
  • خبرنگار : 71415

ماکرون از برگزاری دور جدید نشست صلح اوکراین در ماه سپتامبر خبر داد

ماکرون از برگزاری دور جدید نشست صلح اوکراین در ماه سپتامبر خبر داد
پرچم روسیه و اوکراین

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد، قرار است رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه در ماه سپتامبر مذاکراتی را با هدف پایان دادن به درگیری‌ها در شرق اوکراین در قالب یک نشست داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون،‌ رئیس جمهور فرانسه که پیشتر از مساله انتخاب شدن یک رئیس جمهور جدید در اوکراین به عنوان فرصتی برای پایان دادن به پنج سال جنگ داخلی در این کشور استقبال کرده بود، در اظهاراتی در خاتمه نشست گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه تاکید کرد: ما معتقدیم شرایط برای برگزاری یک چنین نشست سودمندی مهیا است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه عنوان کرد، این نشست و مذاکرات مربوط به آن قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود اما تاریخ دقیقی برای آن تعیین نکرد.

اوکراین در چند سال گذشته درگیر جنگی با شورشیان جدایی طلب مورد حمایت روسیه در شرق این کشور بوده است. این جنگ بعد از آن بالا گرفت که مسکو در اقدامی مناقشه برانگیز اقدام به ملحق کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود کرد.

ماکرون پیش از این با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور جدید اوکراین دیدار داشته است. او همچنین چند روز پیش از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دعوت کرده بود که پیش از برگزاری نشست گروه هفت برای انجام مذاکراتی به فرانسه سفر کند؛ گروهی که تا پیش از ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، مسکو هم از اعضای آن بود و در آن زمان مشهور به گروه هشت بود.

ماکرون بعد از مذاکراتش با پوتین گفت، با انتخاب شدن زلنسکی به ریاست جمهوری اوکراین "فرصت واقعی" برای صلح در این کشور وجود دارد.

زلنسکی به نوبه خود پیشنهاد دیدار با پوتین برای یک مذاکرات رو در رو را داده و در هفته‌های اخیر نیز با او گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

اتحادیه اروپا تاکنون چندین دور تحریم را علیه روسیه به بهانه مساله شبه جزیره کریمه اعمال کرده است.

برآورد شده که تاکنون درگیری‌های شرق اوکراین میان شورشیان جدای طلب و نیروهای دولتی این کشور بالغ بر ۱۳۰۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha