• یکشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403032617742
  • خبرنگار : 71469

وزارت ورزش ۱۴۰ روز بدون معاون همگانی

وزارت ورزش ۱۴۰ روز بدون معاون همگانی

پس از تغییرات انجام شده در سطح معاونین وزیر ورزش و جوانان، حدود ۱۴۰ روز است که این وزارتخانه بدون معاون توسعه ورزش همگانی، فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، با وجود آن که کیومرث هاشمی یکی از حامیان ورزش همگانی است و از همان ابتدا که بر مسند وزارت نشست توسعه ورزش همگانی را یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد اما حدود ۱۴۰ روز از زمانی که وزارت ورزش و جوانان بدون معاون توسعه ورزش همگانی فعالیت می‌کند، می‌گذرد.

هفتم بهمن ماه سال گذشته بود که کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در احکامی جداگانه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و هم‌چنین معاون امور جوانان را منصوب کرد و تا آن زمان سینا کلهر به عنوان معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان مشغول به فعالیت بود که در این تاریخ با تصمیم وزیر به معاونت امور جوانان کوچ کرد.

همان زمان این شائبه مطرح شد که تصمیم وزارت ورزش و جوانان انحلال معاونت امور فرهنگی و توسعه همگانی و ادغام این معاونت با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای یا معاونت توسعه ورزش بانوان است؛ موضوعی که بلافاصله با واکنش وزارت ورزش و جوانان مواجه و این وزارتخانه اعلام کرد معاونت فرهنگی با معاونت قهرمانی تلفیق می‌شود و معاونت توسعه ورزش همگانی به قوت خود باقی است.  

شائبه انحلال معاونت همگانی از کجا نشات گرفت؟

گفتنی است در متن بند ۱۳ حکم ابلاغی وزیر ورزش و جوانان برای شروین اسبقیان، معاون قهرمانی و توسعه ورزش حرفه‌ای آمده بود: «تا تصویب ساختار جدید، برنامه‌ریزی و ساماندهی امور فرهنگی در کلیه حوزه‌های ورزشی و اهتمام جدی به تقویت و ارتقاء بسترهای فرهنگی و اخلاقی در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و نظارت بر برنامه‌های فرهنگی فدراسیون‌ها، ادارات کل استانی و ستاد وزارت به عهده این معاونت خواهد بود.»

از مدت‌ها قبل سازمان اداری و استخدامی ایراداتی را نسبت به چارت فعلی وزارت ورزش و جوانان و مازاد بودن یک معاونت در این وزارتخانه مطرح کرده بود و حتی در برهه‌ای درباره اختصاص بودجه به وزارت ورزش نیز مشکلاتی ایجاد شد و طبق قانون باید تعداد معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان از شش به پنچ معاونت کاهش می‌یافت و با توجه به سطح اهمیت "معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای"، "معاونت توسعه مدیریت و منابع"، "معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان" و "معاونت امور جوانان" برای متولیان ورزش کشور به نظر می‌رسید تنها معاونت‌های در دسترس برای انحلال، "معاونت توسعه ورزش بانوان" یا "معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی" است، بنابراین با توجه به ایراد وارد شده در مورد تعداد معاونت‌های وزارت ورزش و این که یکی از این معاونت‌ها باید حذف و منحل شود صحبت از این بود که معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی قرار است به یک مرکز تبدیل شده و به عنوان زیرمجموعه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای فعالیت خود را دنبال کند.

در نهایت نیز تصمیم وزیر ورزش و جوانان مبنی بر انتصاب معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و هم‌چنین معاون امور جوانان وزارت ورزش و تصمیم‌گیری نکردن کیومرث هاشمی در خصوص معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی این شائبه را قوت بخشید که دیگر قرار نیست شاهد انتصاب معاون در این حوزه باشیم.

وزارت ورزش واکنش نشان داد

وزارت ورزش و جوانان نیز ضمن اعلام مراتب قدرشناسی از دغدغه مندی وحساسیت رسانه ها وکارشناسان  ورزشی نسبت به دو حوزه فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در واکنش به مسائل مطرح شده در پی انتشار خبری در برخی از رسانه‌ها مبنی بر حذف معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از چارت سازمانی وزارت ورزش و جوانان، اعلام کرد: در حوزه برنامه ریزی و سیاست گذاری با توجه به ماهیت فرهنگی بودن ورزش و اهمیت این مقوله در دولت مردمی این حوزه فعالیت خود را با قوت زیر نظر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه خواهد داد. در بخش توسعه ورزش همگانی نیز مطابق با چارت جدید سازمانی این حوزه منطبق با آیین نامه اجرایی قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان فعالیتهای خود را تحت عنوان معاونت توسعه ورزش همگانی با قوت پیگیری می کند.

۱۴۰ روز بدون معاون ورزش همگانی

پس از انتصابات صورت گرفته از سوی وزیر ورزش و جوانان، ۹ بهمن ماه سال گذشته کیومرث هاشمی در مورد سرنوشت معاون توسعه ورزش همگانی به رسانه‌ها اعلام کرد: معاونت توسعه ورزش همگانی از معاونت‌های مهم است و به زودی معاون توسعه ورزش همگانی تعیین می‌شود. در دو معاونت تغییرات داشتیم و باید بدانیم معاونت توسعه ورزش همگانی از معاونت های مهم است و در اولین فرصت معاون همگانی تعیین می‌شود. در حال چینش تیم مدیریتی خودمان هستیم تا کار را پیش ببریم. معاون توسعه ورزش همگانی حذف نشده و یکی از معاونت های مهم است که تقویت می‌شود.

با این وجود حدود ۱۴۰ روز از فعالیت وزارت ورزش و جوانان بدون معاونت همگانی می‌گذرد و باید منتظر ماند و دید چه زمانی در خصوص انتصاب معاون توسعه ورزش همگانی تصمیم‌گیری خواهد شد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha