• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98070100267
  • خبرنگار : 50180

معاون وزیر آموزش و پرورش:

در حال تبدیل مدارس به "مدرسه زندگی" هستیم

در حال تبدیل مدارس به "مدرسه زندگی" هستیم

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال تبدیل مدارس به "مدرسه زندگی" هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، علی ذوعلم در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در کرمانشاه، گفت: امروز و در نخستین روز از مهر ماه بیش از 14 میلیون دانش آموز با حدود 900 هزار معلم و فرهنگی راهی کلاس‌های درس مدارس سراسر کشور شدند.


وی با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: در چهل سال گذشته به هیچ بهانه ای در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان وقفه بوجود نیامده است.


معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهر ماه امسال اولین مهر ماه چهل ساله دوم انقلاب است و باید گام دوم را با تکیه بر توان جوانان و نوجوانان برداریم، گفت: در گام دوم انقلاب به دنبال ایجاد یک تغییر ملموس در شیوه تعلیم و تربیت هستیم.


ذوعلم سپس با بیان اینکه دانش آموزان امروز آینده سازان فردای جامعه هستند، اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش دغدغه تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان را دارد.


ذوعلم از دانش آموزان امروز به عنوان پدران و مادران فردای جامعه یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را برای زندگی کردن تعلیم بدهد.


وی در ادامه با اشاره به جهت گیری مدارس به سمت پویایی، خلاقیت و مشارکت پذیری دانش آموزان گفت: در حال چرخش مدارس هستیم تا از  مدارس کنونی به عنوان یک چهاردیواری نظم و تربیت به مدارس پویا که مدارس زندگی هستند، برسیم.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای تبدیل مدارس به مدارس زندگی باید همه نهادها از صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها گرفته تا حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها پای کار بیایند.


وی با اشاره به اجرای "برنامه ویژه مدرسه"در مدارس گفت: در این برنامه در هر هفته دو ساعت زمان در اختیار مدیر مدرسه خواهد بود که مدیران مدارس باید برای پویایی مدارس در این ساعات برنامه‌ریزی کنند.


ذوعلم از دانش‌آموزان به عنوان عناصر اصلی تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: برای اینکه فرآیند تعلیم و تربیت به مرحله تکوین و تعالی برسد، باید خود دانش آموزان بخواهند.


ذوعلم در ادامه با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش نقدهای دانش آموزان در مورد کتاب‌های درسی را می پذیرد، از گروه‌های آموزشی در سراسر کشور خواست تا به دانش آموزان مجال نقد کتاب‌های درسی را بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha