به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه سامان، بیمه سامان برای نخستین بار در کشور از طرح جدیدی در حوزه بیمه درمان تکمیلی به نام «بیمه درمان خانواده» رونمایی کرده که نیاز به بیمهگر پایه ندارد و بنابر قدرت خرید خانوادههای ایرانی قابلیت تغییر و انعطاف داشته و البته خرید آن بهصورت انفرادی امکانپذیر است.
محصول صنعت بیمه ایجاد آرامش و اطمینان و امید نسبت به آینده است. همانند هر بازاری، هر چه کارکرد و ساز و کار بازار بیمه متشکلتر، شفافتر و کاراتر باشد، محصول با کیفیت و قیمت مناسب عرضه میشود. در این رهگذر شناسایی وضعیت موجود و وضعیت بهینه در صنعت بیمه سرمشق شرکتهایی قرار گرفته که نقشه راه پیشرفت را در بنگاه خود و در اقتصاد کشور دنبال میکنند.
تحلیل وضعیت موجود صنعت بیمه حاکی از آن است که با توجه به شناخت هر چه بیشتر مردم، وضعیت تقاضای بازار بیمه در حال افزایش است. آمارها نشان میدهد که از مجموع حق بیمه تولیدی سال گذشته نزدیک به ۵۲ درصد در گروه بیمه اتومبیل حاصل شده است و بیمههای زندگی و درمان نیز با در اختیار داشتن تقریباً ۱۶ و ۱۷ درصد حق بیمه تولیدی کشور دیگر گروههای بیمه میباشند.
در این میان با توجه به شروع دور جدیدی از تحریمهای بینالمللی علیه کشور به نظر میرسد ادامه روند آینده متفاوت از روند گذشته باشد.
واقعیت این است که تحلیل وضعیت موجود و بررسی چشمانداز آتی صنعت بیمه بیانگر وضعیت ضعیف و فقدان رشد و گسترش این صنعت متناسب با ظرفیتها است؛ اما در این میان برخی شرکتهای هوشمند بازار با طراحی و عرضه محصولات جدید، برای دگرگونی این وضعیت اقدامات مؤثری کردهاند تا در این دوران علاوه بر حفظ سهم بازار خود به گسترش سهم پرتفوی صنعت بیمه نیز کمک کنند.
بنابراین در وضعیتی که به نظر میرسد برخی محصولات بیمهای جذاب نیستند و متناسب با نیازها طراحی نشدهاند، یا درنتیجه رکود اقتصادی، تقاضای بیمه از اولویت طیف وسیعی از مردم جامعه خارجشده است و یا مردم ریسک را نمیشناسند، یا مردم به صنعت بیمه اعتماد ندارند، برخی دستاندرکاران حرفهای محصولات جدیدی روانه بازار کردهاند تا نقاط تمایز خود را در این بازار سنتی به رخ کشند.
در حقیقت این محصولات جدید که یکی از آنها بهتازگی توسط بیمه سامان طراحیشده، کمک میکند تا خرید بیمه نهتنها به انتهای لیست خرید خانوارها منتقل نشود و از سبد خرید خانوارها حذف نشود، بلکه متناسب با شرایط خانوادهها به اولویت آنها تبدیل شود.
محصول جدید بیمه «درمان خانواده سامان» یکی از متفاوتترین و رقابتیترین محصولاتی است که در این زمینه به بازار عرضهشده است. بیمه سامان در طراحی محصول بیمه درمان تکمیلی خانواده به مؤلفههایی مانند کاهش قیمت بیمهنامه با کنترل بیشتر آیتمهای ریسک و نه کاهش نرخهای فنی، شناساندن بهتر بیمهگری و جلب اعتماد جامعه، ارائه محصولات جذاب و منحصربهفرد برای دهکهای مختلف، شغلهای مختلف، اقشار مختلف و استانهای مختلف توجه داشته است.
بیمه سامان در «بیمه درمان خانواده» محصولی جذاب را به بازار عرضه میکند، محصولی که تنوع قیمت از بالا به پایین دارد و در کلیه طرحهای آن پوشش ریسک قابلتوجهی برای بیمهگذار پیشبینی شده است.
به بیان مختصر استراتژی بیمه سامان، به سیاست بهینه بازار بیمه که تنوع قیمت و ارائه محصولات جذاب بهصورت همزمان میباشد، معطوف بوده است.
برای تهیه محصول «درمان خانواده» دو معضل بسیار مهم بیمهگذاران مرتفع شده است. اول اینکه خرید این بیمهنامه منوط به داشتن بیمهگر پایه نیست و دوم اینکه خرید آن بهصورت انفرادی نیز امکانپذیر است. همچنین محصولات متنوع با قیمتهای مختلف از مهمترین نقاط قدرتمند بیمه سامان در تدوین این محصول جدید است.
باید اشاره داشت که در سناریو بهینه بازار بیمه علاوه بر ارائه محصولات جذابتر باید بهبود ساختار بیمهگری را نیز مدنظر قرار داد. صنعت بیمه کشور با تناقضات و عدم تعادلهایی در این خصوص مواجه است که مهمترین عدم تعادلهای صنعت بیمه عبارتاند از: عدم تعادل بین بیمههای زندگی و غیرزندگی، عدم تعادل بین بیمه اجباری و اختیاری، عدم تعادل در بخش اتکایی و زمینههای محدود سرمایهگذاری شرکتهای بیمه، اما بیمه سامان در جشنواره فروش بیمههای درمان به این موارد نیز توجه داشته و برای خریداران بیمههای درمان تکمیلی که بیمهنامه عمر را خریداری کردهاند و یا تعدد خرید محصول درمان را دارند تخفیفاتی در نظر گرفته است.
بر این اساس بیمه سامان در طرحی که خرید آن برای بازهی سنی از بدو تولد تا ۷۰ سالگی امکانپذیر است توانسته است بخش مهمی از آیتمهای بهاصطلاح مزاحم را در خرید بیمه درمان تکمیلی مرتفع کند.
خرید پوششهای جدید بیمه درمان تکمیلی بهصورت خانوادگی که شامل تخفیفهای متعددی خواهد بود در طرحهای نسیم، مهر، سروش، شمیم، وصال و عقیق سامان شامل پوششهای متنوعی است که متناسب با نیاز هر یک از اعضا خانواده قابل خریداری است. همچنین خریداران بیمه عمر بیمه سامان در این طرح از تخفیفهای متناسبی برخوردار خواهند شد.
«بیمه درمان خانواده» که از تابستان امسال به بازار آمده مزایای دیگری هم دارد که از آن جمله میتوان به عدم تعلق مالیات به بیمه تکمیلی، استفاده از طرحهای متناسب با نیاز بیمهای و توانمندی مالی هر فرد، پرداخت هزینههای بستری در بیمارستان، پرداخت هزینه عملهای جراحی خاص، پرداخت هزینههای تشخیصی، پاراکلینیکی و هزینههای جراحیهای سرپایی، جبران هزینههای زایمان، نازایی و ناباروری، پرداخت هزینههای دندانپزشکی، پرداخت هزینه درمان عیوب انکساری چشم و... اشاره کرد.
در بیمه تکمیلی خانوادگی با دریافت حقبیمه به تعداد اعضای خانواده برای همهی آنها بیمه تکمیلی خریداری میشود. با این تفاوت که بهجای صدور بیمهنامه به تعداد اعضای خانواده، یک بیمهنامه که در آن نام سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل او نوشته شده باشد، صادر خواهد شد.
علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید بیمه تکمیلی خانواده میتوانند به سایت بیمه سامان به نشانی www.si۲۴.ir یا نمایندگیهای آن در سراسر کشور مراجعه کنند.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات