• سه‌شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98070906532
  • خبرنگار : 71610

ضمن هشدار نسبت به برخی مانع‌تراشی‌ها

الجعفری: تنها ملت سوریه می‌توانند قانون اساسی کشورشان را تصویب کنند

الجعفری: تنها ملت سوریه می‌توانند قانون اساسی کشورشان را تصویب کنند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی بر حق ملت این کشور برای تدوین قانون اساسی کشورشان بدون هیچگونه مداخله خارجی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت با اشاره به تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی، نسبت به تلاش‌ها برای مانع تراشی در کار این کمیته هشدار داد.

وی افزود: هر طرفی که برای مانع تراشی در کار کمیته تدوین قانون اساسی سوریه تلاش می‌کند باید مسؤولیت اقداماتش را برعهده بگیرد.

الجعفری ادامه داد: دشمنان برای مانع‌تراشی در کار کمیته قانون اساسی دست به هر کاری می‌زنند و ادعاها و اتهام‌زنی‌ها درباره حملات شیمیایی دولت سوریه در همین چارچوب است.

وی تصریح کرد: تدوین و تصویب قانون اساسی تنها حق ملت سوریه و بدون هیچگونه مداخله خارجی از سوی کشورهایی است که به دنبال متزلزل کردن ثبات سوریه بودند.

این مقام سوری ادامه داد: موفقیت هر فرآیند سیاسی در سوریه مستلزم پایان حضور غیر قانونی نیروهای خارجی آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه در اراضی سوریه است.

الجعفری افزود: ما امیدواریم بتوانیم با شرکای میهنی و مخلص خود که برای حضور واقعی در ساختن آینده سوریه تلاش می‌کنند، همکاری کنیم. شرکایی که با سیاست‌های کشورهایی که با حمایت از تروریسم و شبه نظامیان تجزیه طلب درصدد تحمیل اراده خود علیه تصمیم گیری ملی سوریه هستند، مقابله می‌کنند.

وی تصریح کرد: سوریه وجب به وجب خاک خود را از چنگ تروریست‌ها در خواهد آورد و همزمان با آغاز به کار کمیته قانون اساسی و فرآیند حل سیاسی بحران، به حضور غیر قانونی خارجی نیز پایان داده خواهد شد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه به نقش بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور در تشکیل کمیته قانون اساسی اشاره کرد و گفت که اسد با پیگیری‌های پیاپی خود، نقش مهمی در تحقق این موفقیت داشته است.

بشار الجعفری در ادامه تأکید کرد: دولت سوریه به شدت برای دستیابی به پیشرفت در روند سیاسی که مطالبات ملت سوریه را محقق سازد، تمایل دارد. با وجود اینکه دولت آمادگی خود را برای مشارکت مثبت در فعالیت‌های کمیته قانون اساسی اعلام کرده است، به خوبی می‌داند راه برای ورود به روند سیاسی هموار نیست.

الجعفری گفت: ما به توانمندی‌های ملی خود و حمایت و کمک کشورهای دوست و متحدانی که خواهان خیر و ثبات سوریه و جهان هستند و دخالت خارجی در امور سوریه را رد می‌کنند، اطمینان داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد:  کمیته تدوین قانون اساسی در تصمیم گیری‌ها و انجام مأموریت‌های خود مستقل است و هیچ کشور یا طرف دیگری و به ویژه مجموعه موسوم به "کارگروه کوچک" حق ندارد در کار این کمیته دخالت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha