• جمعه / ۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98080301438
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه رشت:

حذف یارانه‌ها به نفع دهک‌های پایین باشد

حذف یارانه‌ها به نفع دهک‌های پایین باشد

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت حذف یارانه‌ها را نیازمند ساز و کار درست و دقیق دانست و گفت:‌ حذف یارانه‌ها باید به نفع دهک‌های پایین باشد؛‌ نه اینکه برخی از افراد ثروتمند هنوز یارانه خود را دریافت کنند و یارانه افراد کم‌بضاعت حذف شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، ضمن تقدیر از ملت عراق که به نحو احسن پذیرای زائران اربعین حسینی بودند، اظهار کرد: همایش جهانی اربعین قدرت امت اسلام را به جهانیان نشان داد.

وی با گرامیداشت دهه آخر صفر و مناسبت‌های حزن‌انگیز این دهه برای مسلمانان، افزود:‌ حماقت، عدم برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل سیاسی و فقدان بصیرت از جمله ویژگی‌های مردم در زمان امام حسن مجتبی(ع) بود، اما امروز بصیرت، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی ملت ایران با مردم زمان امام حسن قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه معاویه با پول توانست برخی از شیعیان را تطمیع کند و به سمت خود بکشاند، گفت: ائمه معصومین(ع) همواره با مردمی بی‌بصیرت مواجه بودند.

امام جمعه رشت کاپیتولاسیون را یک قانون ننگین دانست که با درایت امام خمینی(ره) افشا شد و تصریح کرد:‌ قانون کاپیتولاسیون ملت ایران را تحقیر می‌کرد، اما متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس ملی با آن موافق بودند. امروز نیز از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در مقابل قوانین ننگین و سلطه‌جویانه انقلابی عمل کند.

وی ملت ایران را ملت در تراز اسلام و قرآن دانست و عنوان کرد:‌ مردم در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب همواره حضور داشتند و پیروی از ولایت فقیه را سرلوحه خود قرار دادند لذا مردم همچنان باید بصیرت و آگاهی خود را بالا نگه دارند تا در برابر حوادث و بحران‌ها درست عمل کنند.

آیت‌الله فلاحتی شفاف‌سازی مالی مسئولان را گامی در جهت اعتمادسازی، شناسایی مسئولان متعهد و پاکدست و راستی‌آزمایی دانست و اضافه کرد:‌ عدم تمکین برخی از مسئولان از شفاف‌سازی مالی نشان‌دهنده تضییع بیت‌المال است.

وی با تاکید بر لزوم جدیت قوه قضائیه در قانون شفاف‌سازی مالی مسئولان، متذکر شد: شفاف‌سازی مالی باید از سوی همه مسئولان در سه قوه انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه به نقش موعظه در تربیت اسلامی اشاره کرد و یادآور شد:‌ والدین باید فرزندان خود را موعظه کنند، اما در ابتدا خودشان باید آراسته به آن موعظه باشند و تربیت اسلامی را مد نظر قرار دهند.

وی موعظه علنی و طولانی را بی‌اثر و خسته‌کننده دانست و خاطرنشان کرد:‌ زمینه موعظه باید وجود داشته باشد و موعظه‌شونده باید آمادگی پذیرش موعظه را از سوی موعظه‌کننده داشته باشد؛ در غیر این صورت موعظه نتیجه عکس خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha