• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98112619007
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۶ بهمن

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۶ بهمن

دیدار مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) با رهبر انقلاب/ اظهارات ظریف درباره لحن تعامل میان آمریکا و ایران/ تاکیدات روحانی بر تاثیر حضور زنان در انتخابات/ لیست ائتلاف ۸ حزب اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

همان وزیر خارجه‌ای هستم که به شیوه‌ محترمانه‌ با کری تعامل کرد

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با شبکه ان.بی.سی درباره تعامل ایران و آمریکا در صدر اخبار پر بازدید امروز بود.

وی در بخشی از این گفت و گو با اشاره به این که  لحن تعامل میان آمریکا و ایران بدتر شده است، گفت: من این گونه نبودم. هنوز همان وزیر امور خارجه‌ای هستنم که به شیوه‌ محترمانه‌ای با جان‌ کری تعامل کرد.

مشاوره بد به ترامپ او را به اتخاذ تصمیم‌های اشتباه کشانده است

ظریف همچنین در پیامی توییتری نوشت:«مشاوره بد به رئیس جمهور ترامپ، او را به اتخاذ تصمیم‌های اشتباه کشانده است. بدین گونه، پایان آمریکا در منطقه آغاز شده است».

***

حیرت ناظران جهانی از تاب‌آوری ملت ایران مقابل غول وحشی آمریکایی

دیدار مداحان اهل‌ بیت (ع) با رهبر انقلاب همزمان با عید ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، هم از خبر های پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از بیاناتشان در این نشست به یک نمونه از آثار معارف اهل بیت و مجالس امام حسین و یاد و نام حضرت زهرا اشاره کردند و افزودند: تاب‌آوری ملت ایران در برابر فشارهای غول وحشی آمریکا که ناظران جهانی را به حیرت واداشته است به برکت همین معارف است.

***

زنان می‌توانند نتایج انتخابات‌ها را تغییر دهند/دست رئیس جمهور را در انتخاب وزیر زن بازبگذارند

تاکیدات امروز رییس جمهور در نشست زنان ایرانی درباره اهمیت و لزوم مشارکت زنان در انتخابات هم از خبر های پر بازدید بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در  بخشی از سخنرانی اش اظهار کرد: هیچگاه در تاریخ ایران زنان به اندازه ۴۱ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد در سیاست حضور نداشتند. امروز آنها می‌توانند در انتخابات‌ها سرنوشت را تغییر دهند.

وی با انتقاد از وجود برخی نگاه‌ها در داخل کشور نسبت به حضور زنان در سطوح بالای مدیریتی گفت: چه اشکال دارد که اگر در دولت جمعی ۲۰ الی ۳۰ نفره هستیم به غیر از معاونان دست رئیس جمهور برای انتخاب وزرای زن نیز باز باشد؛ برای انتخاب وزیر زن نیز دست رئیس جمهور را باز بگذارید. اگر قبول داریم و تعارف نمی‌کنیم و فقط به زبان نمی‌گویم زنان در کنار مردان هستند، باید در سایر موارد نیز گام به گام پیش برویم و به زنان فرصت حضور بدهیم.

***

لیست ائتلاف ۸ حزب اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس

خبر بعدی تشریح جزئیات ائتلاف هشت حزب اصلاح طلب از سوی رییس ستاد انتخاباتی «ائتلاف برای ایران» بود.

فرج کیمجانی طی نشست خبری با اهالی رسانه در ارتباط با فعالیت احزاب اصلاح طلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌رو، اظهار کرد: برای برگزاری باشکوه انتخابات تعدادی از احزاب اصلاح طلب ائتلاف جدیدی شکل دادند به نام «ائتلاف برای ایران» که مراحل قانونی آن در حال پیگیری است.

رضا در کامنتی برای این خبر نوشت: به همین لیست رای میدهم.  علیرغم اینکه لیست قابل قبولی نیست ولی چاره ای نیست.یادمان باشد حداقل دوران خوبی که بعد انقلاب داشتیم از همین صندوق رای بود.

دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

تشریح فرآیند تنظیم لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از سوی حدادعادل

لیست جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت برای تهران اعلام شد

اسامی ۱۶۶ نماینده تائید صلاحیت شده در انتخابات مجلس

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

گزارش ایسنا با عنوان "چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟" هم از خبر های مورد توجه مخاطبان در زمینه انتخابات بود.

در این گزارش خبرنگار ایسنا در حاشیه مسیر کوتاهی از راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تهران در گفت‌وگوهای به صورت انتخاب اتفاقی با ۵۰ نفر از مردم در رده‌های سنی مختلف دو سوال را مطرح کرد: « آیا در انتخابات شرکت می کنند؟»، « علت مشارکت و یا شرکت نکردن در انتخابات چیست؟»

مخاطبی که خود را ناشناس معرفی کرد، نوشت: میشه ۸۴% مشارکت ، این از همه انتخابات مجلس تا حالا بیشتره.

حسین در کامنتی برای این گزارش نوشت: اصلی ترین رکن هر نطرسنجی تنوع جامعه آماری است.

مخاطب دیگری نوشت: ازابتدای انقلاب، درصدمشارکت بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بوده و این دوره هم همین طور، تقریبا ۶۰ درصد خواهد بود.

***

اتحادیه اروپا تا انتخابات آمریکا اجازه نمی‌دهد موضوع ایران به شورای امنیت برود

از دیگر اخبار پربازدید امروز، گفت‌وگوی ایسنا با یک استاد دانشگاه درباره اخیر جوزپ بورل به ایران بود.

عبدالرضا فرجی‌راد در بخشی از این گفت وگو اظهار کرد: به طور طبیعی اقداماتی را آقای بورل انجام می‌دهد اما این‌که چقدر موثر است جای سوال دارد. البته موانعی بر سر راه دارد، یکی سه کشور اروپایی هستند و دیگری فشارهای ایالات متحده آمریکاست که تا کنون اجازه نداده کاری از پیش ببرند. در عین حال اظهارات جوزپ بورل فعال شدن مکانیسم ماشه را به تاخیر انداخت و فکر می‌کنم تا زمانی که انتخابات آمریکا برگزار شود، اتحادیه اروپا اجازه نمی‌دهد موضوع ایران به شورای امنیت سازمان ملل برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha