• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99042115144
  • خبرنگار : 71610

مشاور عون: پیامدهای قانون سزار شامل همه منطقه می‌شود

مشاور عون: پیامدهای قانون سزار شامل همه منطقه می‌شود

مشاور رئیس جمهوری لبنان در گفت‌وگوی تلویزیونی به صحبت درباره پیامدهای قانون تحریم‌های آمریکا علیه نظام سوریه موسوم به قانون "سزار" (قیصر) بر لبنان و منطقه و راه‌های مقابله با آن پرداخت.

به گزارش ایسنا، سلیم جریصاتی، مشاور رئیس جمهوری لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المیادین با اشاره به قانون سزار آمریکا علیه نظام سوریه، اظهار کرد: صحیح است که قانون سزار کشورهای لبنان، اردن و عراق را مستقیماً هدف نمی‌گیرد اما پیامدهای این قانون تمامی منطقه را دربر می‌گیرد. این پیامدها بیشتر از آن چیزی است که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به آن اشاره کرد و فشارها تنها اقتصادی نیست و شامل فشار سیاسی نیز می‌شود.

وی افزود: خلاصه بگوییم، اگرچه این قانون مستقیماً لبنان، اردن و عراق را هدف قرار نمی‌دهد اما این کشورها در آینده از پیامدهای سیاسی و اقتصادی آن در زمینه‌های مختلف رنج خواهند برد.

جریصاتی در ادامه به وجود هماهنگی میان لبنان و سوریه برای مقابله با این قانون ظالمانه اشاره کرد و گفت: هماهنگی اطلاعاتی، نظامی و دیپلماتیک میان لبنان و سوریه همچنان پابرجا است و ارتباطی میان دو طرف از طریق سفیران دو کشور درباره قانون قیصر و پیامدهای آن وجود دارد.

مشاور رئیس جمهوری لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نحوه مقابله کشورش با پیامدهای قانون سزار، تأکید کرد: همچنان درحال سنجش پیامدهای سیاسی و امنیتی این قانون هستیم و گفت‌وگوهای میدانی وجود دارد و می‌تواند گسترده‌تر شود تا از بروز پیامدهای آن بر لبنان جلوگیری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حقیقت پیامدهای مختلف قانون سزار برای لبنان و حتی اردن و عراق آسان نخواهد بود.

جریصاتی همچنین تصریح کرد: قانون تحریم‌های دیگری نیز وجود دارد که شامل تمام جهان می‌شود؛ این قانون، "قانون مگنتیسکی" نام دارد و آنگونه که آمریکا می‌گوید برای هدف قرار دادن "فساد" مقامات است و واشنگتن با آن لبنان را تهدید می‌کند.

این مقام لبنانی در پایان عنوان کرد: موافقت با دولت مصطفی الکاظمی در عراق، موافقت با قانون اساسی جدید در سوریه، آرام شدن اوضاع در شمال سوریه، ایستادن عرب‌های حوزه خلیج (فارس) در کنار دولت سوریه در موضوع مداخله ترکیه و همچنین اتفاقات مصر و لیبی نشان می دهد که منطقه هم می‌تواند در آستانه "جنگ‌های بزرگ" باشد و هم "تفاهمات بزرگ".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha