• یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99042921408
  • خبرنگار : 71516

وزیر دفاع لبنان: همبستگی ارتش با مردم و مقاومت معادلات را تغییر داد

وزیر دفاع لبنان: همبستگی ارتش با مردم و مقاومت معادلات را تغییر داد

وزیر دفاع لبنان تأکید کرد این کشور باید موضع واضح و جدی در قبال خطر رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، زینة عکر، وزیر دفاع لبنان در مصاحبه با پایگاه خبری العهد گفت: نمی‌توان آنچه را در جنگ ژوئیه در لبنان رخ داد فراموش کرد، همانطور که نمی‌توانیم تمام جنگ‌ها و تجاوزات اسرائیل علیه کشورمان در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۹۶ را فراموش کنیم؛ جنگ‌هایی که به ویرانی و قتل و خشونت و سلطه‌جویی منجر شد. جنگ ژوئیه (2006) تمام تاسیسات حیاتی را ویران کرد. قربانیان آن صدها تن از غیرنظامیان و بیش از ۴۰۰ کودک بودند. قهرمانان مقاومت و ارتش نیز در دفاع از لبنان به شهادت رسیدند و خون نظامیان، غیرنظامیان و مقاومت در کنار هم جمع شد.

عکر درباره جنگ ژوئیه گفت: من و خانواده‌ام در طول این جنگ در لبنان بودیم و کمک‌رسانی می‌کردیم. صحنه‌هایی که از کودکان در این جنگ در ذهنم مانده برای من و خانواده‌ام فراموش نشدنی و دردناک هستند.

وی گفت: من همواره به وظیفه‌ام برای حفظ امنیت و ثبات لبنان عمل خواهم کرد اما در قبال خطر اسرائیل باید موضع واضح و سرنوشت‌سازی اتخاذ کرد. نباید فراموش کنیم که اسرائیل به قطعنامه‌های بین‌المللی احترام نمی‌گذارد. از سال ۱۹۴۷ تاکنون اسرائیل مرتکب هزاران نقض شده و حاکمیت ما را تهدید می‌کند. این مسئله غیرقابل قبول است و باید آن را محکوم کرد. لبنان به ابقای نیروهای یونیفل در جنوب پایبند است اما درباره هماهنگی باید بگویم که این هماهنگی پابرجا است. نباید کشتارهای اسرائیل و تصاویر کودکانی را که در حمله جنگنده‌های اسرائیل کشته شدند، فراموش کرد.

عکر درباره اهمیت معادله سه‌جانبه (ارتش، مردم و مقاومت) گفت: تجاوز ژوئیه همبستگی ارتش با مردم و مقاومت را روشن کرد. پیروزی که به دلیل این همبستگی محقق شد معادله را در قبال لبنان از سوی دشمن اسرائیلی تغییر داد. از پیروزی ژوئیه ۲۰۰۶ تا آزادی الجرود در سال ۲۰۱۷ همبستگی میان ارتش، مقاومت و مردم بار دیگر خود را نشان داد. همبستگی که ژوئیه در لبنان وجود داشت در پیروزی که با اراده و قدرت در جنگ الجرود به دست آمد منعکس شد. ارتش لبنان عملیات چشمگیری را انجام داد و مانع سیطره تروریست‌ها بر مناطق مرزی با سوریه و ورودشان به عمق لبنان شد. ارتش توانست به لطف حمایت مردمی تروریست‌ها را از جرود شرقی لبنان بیرون کند.

عکر درباره اقدام رژیم صهیونیستی درخصوص استخراج نفت و گاز در منطقه اقتصادی لبنان نیز گفت: لبنان به حقوق و حاکمیت خود بر تمام اراضی و آب‌ها و حریم هوایی و منابع نفتی خود پایبند است. استخراج نفت و گاز در بلوک شماره ۹ و منطقه اقتصادی به صورت مستمر پیگیری می‌شود. ارتش تمام امکانات خود را به کار گرفته و نیروهای سازمان ملل در آب‌های منطقه‌ای هستند.

وی گفت: دولت برای عبور از بحران اقتصادی و معیشتی نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد و اصلاحات ممکن را انجام می‌دهد. همگان باید برای نجات لبنان که اکنون با بحران کرونا، فشار آوارگان سوری، افزایش قیمت دلار و بیکاری مواجه است، متحد شوند. ما تمام اقدامات لازم را برای تحقق خواسته‌های شهروندان و اتخاذ اقدامات جسورانه که فقر و گرسنگی و قحطی را دور کند، اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha