• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99060504557
  • خبرنگار : 30054

گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز چه کاربردی دارد؟

گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز چه کاربردی دارد؟

پس از ثبت دامنه و هاست پرسرعت، یکی از دغدغه ها برای مدیران وب سایت ها، جذب کاربران و جلب رضایت آن هاست.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرمانیک، برای اینکه مدیران وب سایت ها بتوانند وب سایت خود را بهینه کنند و آن را توسعه دهند، نیاز به بررسی فعالیت سایت و همچنین میزان پیشرفت آن دارند. یکی از گزینه هایی که در این زمینه می تواند یاری رسان مدیران وب سایت ها باشد، استفاده از گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز (Google Analytics) است.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یا همان گوگل آنالیز یکی از ابزارهای پر کاربرد گوکل است که در نوامبر سال ۲۰۰۵ میلادی به بازار آنلاین معرفی شد. این ابزار امروزه به عنوان پلتفرم مارکتینگ در دسترس است. گوگل آنالیتیکس با انجام آنالیز و تجزیه و تحلیل اطلاعات بی شمار وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین، می تواند گزارش دقیقی از میزان بازدید سایت و همچنین آمار ترافیک را در دسترس مدیر سایت قرار دهد.

چرا استفاده از گوگل آنالیتیکس؟

گوگل آنالیتیکس به خوبی می تواند طیف وسیعی از سوالاتی را که در ذهن مدیران وب سایت ها است جواب دهد. چند نفر از وب سایت بازدید کرده اند؟ چه مدت کاربران در سایت وقت می گذرانند؟ آیا یک وب سایت واکنش گرا برای گوشی نیاز هست یا نه؟ مطالب موجود در صفحات تولید شده به اندازه کافی جذاب و واضح هستند؟ کاربران بیشتر به چه محتوایی علاقه دارند؟

کدام تکنیک بازاریابی بیشترین تاثیر را روی کاربران دارد؟ کدام صفحات از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند؟ چه تعداد از بازدیدکنندگان تبدیل به مشتری می شوند؟ چه طور می توان سرعت وب سایت را افزایش داد؟ چطور می توان بودجه تبلیغاتی را در بهترین جای ممکن هزینه کرد؟ چه ساعتی بیشترین ترافیک و چه ساعتی کمترین ترافیک را در وب سایت دارید؟

اطلاعات بدست آمده از تحلیل گوگل

سیستم گوگل آنالیز طیف وسیعی از اطلاعات مفید هم چون تجزیه و تحلیل ورودی ها، کاربران وارد شده به سایت، میزان زمان حضور آن ها در سایت، مسیر خروج آن ها از سایت، بانس ریت ، نوع فعالیت های انجام شده در سایت و ... را در اختیار مدیران وب سایت ها قرار خواهد داد. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید از رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت و ... مطلع شوید.

با استفاده از این سیستم می توانید بدانید که چند نفر هم اکنون در سایت شما هستند و چه کاری می کنند. از مهمترین و هیجان انگیز ترین بخش آنالیز گوگل می توان به سه بخش مخاطبان، رفتار کاربران و تبدیل شدن بازدیدکننده به کاربر ثابت یا مشتری اشاره کرد.

بخش مخاطبان یک سری اطلاعات کلی را در مورد کاربران در اختیار مدیران وب سایت قرار می دهد. این اطلاعات شامل تعداد دفعاتی که از وب سایت بازدید شده، تعداد کاربرانی که از وب سایت بازدید کرده اند، تعداد افراد جدیدی که وارد شده اند، تعداد صفحات بازدید شده در هر دوره، مدت زمان مشاهده کاربران، تعداد کاربرانی که از سایت خارج شده اند و ... می شود.

گوگل با استفاده از حساب کاربری افراد بازدیدکننده از سایت، اطلاعاتی در رابطه با سن و جنسیت کاربران را در اختیار مدیران قرار می دهد. همچنین گوگل می تواند اطلاعاتی در مورد علایق کاربران را نمایش دهد. از دیگر اطلاعاتی که گوگل آنالیز نمایش می دهد، اطلاعاتی در مورد مکان و زبان کاربران است.

از دیگر اطلاعات مفیدی که با استفاده از ابزار تحلیل گر گوگل می توانید بدست آورید مربوط به مرورگر مورد استفاده کاربران، نوع سیستم عامل، شرکت ارائه دهنده اینترنت، تعداد کاربران کامپیوتر، گوشی و تبلت و ... می باشد. با استفاده از این ابزار همچنین می توانید از تعداد کاربرانی که از طریق تبلیغات انجام شده، رسانه های اجتماعی، جستجو گوگل، آدرس سایت و ... وارد سایت شما شده اند مطلع شوید.

همچنین می توان با استفاده از این ابزار جادویی گوگل آنالیتیکس رفتار کاربران را تحلیل کرد. شما می توانید اطلاعات مفیدی درباره اینکه کاربران با سایت چگونه تعامل کرده اند و یا اینکه چه کارهایی در سایت انجام داده اند را بدست آورید. در بخش تبدیل ها هم می توانید اطلاعاتی در مورد اینکه چقدر سود عایدتان شده و یا چند نفر از کاربران تبدیل به مشتری شده اند را بدست آورید.

یادگیری گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز برای چه کسانی لازم است؟

مدیران وب سایت ها، وب مسترها، دیجیتال مارکترها، متخصصان محتوا، متخصصان تجربه کاربری، متخصصان سئو، کسانی که مدیریت تبلیغات وب را بر عهده دارند، بازاریابان، اکانت منیجرها و ... از جمله کسانی هستند که نیاز به یادگیری گوگل آنالیتیکس دارند. به طور کلی می توان گفت که تمامی کسانی که به نحوی با وب سایت سروکار دارند و به طور مستقیم و یا غیر مستقیم روی فروش، افزایش کاربر و تعامل فرآیندهای وب سایت کار می کنند باید حتما گوگل آنالیز را نصب کنند.

این افراد می توانند با استفاده از داده های متفاوت، هزینه  ها را کاهش دهند و همچنین فرآیندهای وب سایت را بهینه کنند و تصمیمات بهتری در رابطه با انجام فعالیت روی وب سایت بگیرند. گوگل آنالیز به خوبی می تواند آمار و گزارش های مربوط به وب سایت را به یک منبع ارزشمند برای شناخت کاربران و وب سایت تبدیل کند.

این ابزار می تواند برای بازاریابان و توسعه دهندگان وب سایت بسیار مفید و پر کاربرد باشد. بازاریابان با استفاده از این ابزار می توانند نقاط ضعف و یا قوت تیم تبلیغات را بسنجند تا بتوانند از بهترین استراتژی های بازاریابی استفاده کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha