• پنجشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99072418387
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرماندار کاشمر:

وضعیت کاشمر بحرانی و تعداد بیماران بستری بی‌سابقه است

وضعیت کاشمر بحرانی و تعداد بیماران بستری بی‌سابقه است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: به استناد آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی شبکه بهداشت، جزو ۴ شهرستان بحرانی استان نسبت به گذشته هستیم.

مسلم ساقی روز پنجشنبه در چهل و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل سالن جلسات بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، افزود: بر اساس آمار اعلام شده تعداد بیماران بستری در بیمارستان شهید مدرس از اسفند ماه تا کنون بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ نفر در بخش عفونی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید مدرس بستری هستند، این وضعیت را نگران‌ کننده اعلام کرد و گفت: با وضعیت موجود شهرستان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه شهروندان، به ‌ویژه فعالان در بخش‌های مختلف، ضروری است.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: از امروز توسط خودروهای هشدار دهنده آژیر خطر در شهرستان به صدا در آمده و هشدارهای لازم از طریق بلندگو به مردم اعلام می‌شود.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا کاشمر مطرح کرد: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا محدودیت‌هایی در زیارتگاه شهید مدرس و امامزاده سید حمزه(ع) قائل خواهیم شد و آرامستان این دو محل تا اطلاع ثانوی روزهای آخر هفته تعطیل و در سایر ایام هفته فقط تا ساعت ۱۴ با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی باز خواهند بود.

وی با اعلام اینکه جمعه‌ بازار کاشمر این هفته تعطیل خواهد بود، تصریح کرد: تصمیمات ستاد باید حاکمیتی و الزام‌آور و بر اساس مقتضیات زمان باشد همچنین اعضای ستاد از تصمیمات با نگاه بخشی و بدون آینده‌نگری پرهیز کنند.

فرماندار کاشمر ادامه داد: با توجه به اینکه تسهیلات کرونا برای مشاغل آسیب دیده تا پایان مهر ماه تمدید شده است، دستگاه‌های مربوطه باید حتماً به جامعه هدف خود و متقاضیان اطلاع‌رسانی نمایند.

وی همچنین بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی تأکید نمود و خواستار اجرای کامل پروتکل‌ها شد.

ساقی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص شهرستان حضور کاروان‌های پیاده و یا هیئت‌های مذهبی در اماکن متبرکه شهرستان در سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) به شهرستان ممنوع است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر در این جلسه گفت: با توجه به افزایش میزان مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان و افزایش چشمگیر بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان شهید مدرس(ره) کاشمر، توصیه می‌شود؛ مردم از حضور در اماکن عمومی و تجمعی خودداری نمایند.

مجتبی قائمی از شهروندان خواست؛ حتماً ماسک بزنند و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و در صورت حضور فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کاشمر بحرانی است، از همشهریان در خواست کرد از برگزاری مراسمی مانند تعزیه‌خوانی، روضه‌خوانی در منازل، برگزاری مراسم‌های یادبود و جشن تولد و... خودداری نمایند.

معاونت بهداشتی کاشمر اعلام کرد: از ۱۰ روز قبل واکسن آنفلوانزا در بین جامعه هدف توزیع شده است و تا کنون ۹۹۴ نفر از جامعه هدف (مادران باردار، پرسنل بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی و ۵۰ درصد به بالا و گروه‌های در معرض خطر) واکسینه شده‌اند.

وی یادآور شد: افراد شاغل به‌ ویژه در سطح کارگاه‌ها و سایر مشاغل با علائم عفونت‌های تنفسی، کرونا، شبه کرونا و آنفلوانزا باید با تأیید پزشک متخصص نسبت به عدم حضور در محل خدمت تا ۱۴ روز اقدام نمایند.

در این نشست رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به ۴۰ درصد متقاضیان تسهیلات کرونا تسهیلات پرداخت شده است، بیان کرد: تا کنون ۱۴۵۴ برای دریافت تسهیلات کرونا با مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال به بانک معرفی شده‌اند.

اباذر میری گفت: از تعداد ۱۴۵۴ نفر تا کنون به ۷۲۵ نفر به مبلغ ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha