• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403031510026
  • خبرنگار : 71588

حماس: دشمن آنچه را که با جنگ به دست نیاورد، در مذاکرات هم به دست نمی‌آورد

حماس: دشمن آنچه را که با جنگ به دست نیاورد، در مذاکرات هم به دست نمی‌آورد

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مواضع جنبش متبوعش در تعامل با طرح‌های پیشنهادی واسطه‌ها برای آتش‌بس در غزه نشأت گرفته از موضع قدرت است نه ضعف.

به گزارش ایسنا، «سامی ابوزهری» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج خاطرنشان کرد آنچه دشمن با قتل و کشتار و ویرانی در تحقق آن ناکام ماند، در مذاکرات هم نمی‌تواند به دست بیاورد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، ابوزهری در ادامه افزود: ما درخواست ایالات متحده و کشورهای غربی از حماس برای پذیرش طرح اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به ادعای اینکه حماس مانع رسیدن به توافق است را محکوم می‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد که دشمن صهیونیستی تمایلی برای رسیدن به توافقی جدی ندارد و همچنان از پوششی که آمریکا برای آن ایجاد کرده و در گمراه‌سازی جهانیان تاثیرگذار بوده، در حال تعلل و طفره رفتن از رسیدن به توافق است و البته کاخ سفید هم می‌داند که مشکل تنها در طرف اشغالگر است.

سامی ابوزهری تاکید کرد اظهارات سران رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی بایدن و غیردقیق خواندن این اظهارات توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده دروغ‌گویی و گمراه‌سازی اشغالگران است.

وی در پایان گفت جنبش حماس مصمم به ادامه تلاش و استفاده از هر فرصتی جهت توقف جنگ علیه ملت فلسطین است.

جمعه گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به حماس طرح سه‌مرحله‌ای جدیدی پیشنهاد کرده که در بردارنده نقشه راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه و آزادی اسراست.

اولین مرحله شامل آتش‌بس کلی، خروج نظامیان رژیم اشغالگر از تمامی مناطق مسکونی و آزادی برخی اسرا در نزد حماس، از جمله سالخوردگان، مجروحان و زنان و آزادی زندانیان فلسطینی است.

مرحله دوم آن شامل متوقف شدن نامحدود درگیری‌ها در ازای آزادی بقیه اسرا است.

مرحله سوم نیز در بردارنده برنامه‌ای برای آغاز بازسازی غزه جنگ‌زده است که طبق گزارش سازمان ملل، ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی آن بر اثر حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی ویران شده است.

در جنگ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار نفر از فلسطینیان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha