• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99101813702

معاون آموزش و پرورش فارس:

مدارس شبانه‌روزی راهکاری برای پیشگیری از مهاجرت است

مدارس شبانه‌روزی راهکاری برای پیشگیری از مهاجرت است

ایسنا/فارس معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: گسترش پوشش تحصیلی، کاهش افت تحصیلی، تربیت مناسب و پیشگیری از تبعات اجتماعی مهاجرت از جمله اهداف تاسیس مدارس شبانه روزی هستند.

رسول قانونی پنج‌شنبه ۱۸ دی در جلسه مجازی تبیین برنامه ‌ها و سیاست‌های مدارس شبانه روزی کشور با اشاره به اهمیت فعالیت‌های مدارس شبانه روزی در توسعه و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، گفت: افزایش پوشش تحصیلی، کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، تربیت مناسب و پیشگیری از تبعات اجتماعی ناشی از مهاجرت از اهداف مدارس شبانه روزی هستند.

او با اشاره به اینکه تاکنون در سایه تلاش و برنامه ریزی خوب تمامی عوامل دست اندر کار شاهد تحقق  بسیاری از این اهداف هستیم، افزود: امروز در جامعه شاهد موفقیت‌های چشمگیر و همه جانبه برخی از دانش آموزانی هستیم که دوران تحصیل خود را در این مدارس سپری کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین بیان کرد: مدارس شبانه روزی خواستگاه برخی از شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته علمی، ملی و بین‌المللی بوده‌اند.

قانونی عنوان کرد: چالش‌هایی از جمله نیازهای عاطفی دانش آموزان، هزینه‌های ایاب و ذهاب، سرانه غذایی متناسب با دوران رشد، هزینه‌های فوق برنامه و تامین امکانات و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای این مدارس نیز در مورد فعالیت‌های مدارس شبانه روزی وجود دارد که نیازمند یک برنامه ریزی مدون و عزم همگانی جهت رفع آنها هستیم. 

او تاکید کرد: قطعا فعالیت‌ها و کارگروه‌هایی تا کنون به منظور بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل این مسائل و مشکلات در استان‌ها تشکیل شده و گام‌های موثری هم برداشته شده است اما نیاز به یک عزم ملی و تلاش همگانی دارد.

قانونی خواستار تلاش همه جانبه مدیران، معلمان ، سرپرستان و تمامی عوامل اجرایی آموزشی و پرورشی همچنین کارشناسان ادارات آموزش و پرورش در راستای تحقق توسعه و عدالت آموزشی در تمامی مناطق و ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های ارائه شده در این مدارس شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha