• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99122620281
  • خبرنگار : 50349

رئیس اورژانس قم در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد

آماده باش کامل اورژانس و سه بیمارستان قم برای پوشش حوادث احتمالی چهارشنبه سوری

آماده باش کامل اورژانس و سه بیمارستان قم برای پوشش حوادث احتمالی چهارشنبه سوری

ایسنا/قم رئیس اورژانس قم گفت: سه مرکز درمانی شهید بهشتی، فرقانی و کامکار در ایام چهارشنبه‌سوری پذیرای مصدومین است و این مراکز موظف به ارائه خدمات فوری به مراجعه‌کنندگان خواهند بود.

دکتر محمد شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: مرکز اورژانس به لحاظ پیش‌بینی شرایط خطرآفرین و ایجاد بحران‌های اجتماعی همیشه سناریوهای لازم برای رفع و جلوگیری از بروز خطرهای جدی را فراهم کرده و امسال نیز همانند سال‌های گذشته با همکاری با سایر تشکل‌های امدادی پایگاه‌های اورژانس موقت در سطح شهر مستقر شدند تا در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شوند و پیشروی بروز خطرهای بیشتر و وسیع‌تر را خاتمه دهند.

وی افزود: حوادث چهارشنبه‌سوری دارای آثار و تبعات متفاوتی است، گاهی به دلیل انفجار ساده دست افراد و سر و صورت بطور انفرادی آسیب می‌بیند و تمرکز مصدومیت در این نواحی خواهد بود که باعث خطرات جدی و از دست رفتن قسمت‌هایی از صورت یا انگشت شخص می‌شود.

شهیدی ادامه داد: نوع دیگر این حوادث که به طور اشتراکی و اجتماعی رخ می‌دهد ممکن است در محل ذخیره سوخت‌های آتش‌زا و مواد محترقه باشد که طبیعتا تلفات بیشتر و وسیع‌تری را شامل خواهد شد. در مجموع از نظر آسیب هر عضوی می‌تواند مصدومیت پیدا کند اما سوختگی‌ها بیشترین مراجعه‌کنندگان را به مراکز درمانی دارند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی بیمارستان‌ها در این سوانح اظهار کرد: هر بیمارستانی اعم از دولتی، مختص خیریه و عمومی غیر دولتی موظف هستند که طی این چند شب مصدومین را پوشش دهند و متخصص‌های خود را در غیر ساعات کاری نیز در مرکز درمانی احضار کنند تا روند بهبود بیماران سریع‌تر میسر شود، ولیکن اکثر مصدومین سوختگی را به بیمارستان فرقانی و آسیب نواحی سر و صورت و چشم را به بیمارستان کامکار ارجاع می‌دهیم.

مدیر بخش حوادث دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: علاوه بر این مصدومین، آسیب‌دیدگان جزئی حوادث نیز می‌توانند بدون مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی با تماس با اورژانس در محل بطور سرپایی درمان شوند، لذا سه مرکز شهید بهشتی، فرقانی و کامکار نیز مراکز دولتی در سطح قم هستند که مصدومین می‌توانند به آنها مراجعه نمایند و خدمات درمانی را بطور دولتی دریافت کنند.

شهیدی درخصوص اطلاع‌رسانی رسانه‌ای شهرندان در پایان گفت: اصلی‌ترین عامل اطلاع‌رسانی درک خود شهروندان است، لذا هرچقدر که تماس نزدیک و حضور در تجمعات بیشتر شود باعث شیوع حداکثری کرونا خواهد بود و اگر حوادث چهارشنبه‌سوری نیز به تعداد مراجعان بیفزاید باری سنگین‌تر بر دوش کادر درمان خواهد گذاشت که این امر افزایش یکباره آمار کرونا را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha