• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400032720084
  • خبرنگار : 50450

در میزگرد انتخاباتی ایسنا مطرح شد:

توسعه کردستان باید براساس پتانسیل‌های بومی صورت گیرد

توسعه کردستان باید براساس پتانسیل‌های بومی صورت گیرد

ایسنا/کردستان  اساتید دانشگاه‌های قروه انتظارات خود را از دولت آینده بیان و خواستار به کارگیری نخبگان استان در پست‌های مدیریتی و تحقق شایسته سالاری بدون درنظرگرفتن محدودیت‌های قومی و مذهبی در کشور و استان کردستان شدند.

رییس دانشگاه ایرانمهر در میزگردی انتخاباتی که امروز پنجشنبه (۲۷خردادماه)  در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، با بررسی اهمیت مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اظهار کرد: قهر با صندوق رای راه حل برون رفت از مشکلات نیست و نبایدعدم مدیریت صحیح دربطن دولت‌ها باعث دلسردشدن مردم از انتخاب سرنوشت و آینده کشور شود.

علی زرین در ادامه به اهمیت موضوع آموزش و فرهنگ سازی سیاسی درجامعه پرداخت و بیان کرد: متاسفانه برخی رفتارهای هیجانی انتخاباتی که موجب انتخاب ناصحیح و برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسی درمورد رویه انتخابات می‌شود، نتیجه عدم آگاهی بخشی جامعه از مناسبات سیاسی است و حداقل آموزش و تبیین قانون اساسی کشور باید به جوانان ما آموزش داده شود.

رییس دانشگاه ایرانمهر توسعه کردستان را در گرو استفاده ازپتانسیل‌های بومی دانست و افزود: دولت آینده باید به ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی استان فرهنگی کردستان برای توسعه نگاه ویژه داشته باشد، باوجود منابع غنی معادن و فرصت‌های گردشگری که می‌تواند موتور پیشران توسعه استان شود چرا باید برخی صنایع پرهزینه و کم فایده با کمترین میزان اشتغال جایگزین فرصت‌های موجود دراستان شود.

علی زرین اصلاح ساختار اداری کشور را از اولویت‌های دولت آینده خواند و گفت: دولت آینده باید به طور جد برخی محدودیت‌ها و نواقص بروکراسی اداری را اصلاح نماید.

وی در ادامه با اشاره به ضعف دولت قبل در سیاست خارجی عنوان کرد: برجام تعهدنامه خوبی بود که به علت مذاکره ناصحیح به سرانجام نرسید و اصلی‌ترین دلیل آن عدم وجود ضمانت اجرایی بود که دولت آینده باید آن را مدنظر قرار دهد.

در ادامه پیمان قدمی استاد دانشگاه‌های قروه، نارس بودن احزاب سیاسی در کشور را یک آسیب بزرگ قلمداد کرد و افزود: عملکرد ضعیف دولت‌ها به دلیل عدم بلوغ احزاب سیاسی در کشور و جنگ سیاسی جناح‌های مختلف سیاسی موجب دلسردی مردم از انتخابات می‌گردد؛ این درحالی است که مردم ما همیشه به ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند بوده و دیده شدن کم‌ترین انتظار آن‌ها از حاکمیت است.

قدمی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش در کشورهای توسعه یافته، بیان کرد: دولت بعدی باید به طور اساسی به مسئله آموزش و فرهنگ توجه کند؛ زیرا نیازهای جامعه دراین مورد تامین نشده است.

این  استاد در ادامه با تاکید بر این موضوع که سیاست خارجه ما باید به طور جدی بازنگری شود، گفت: تعامل با دنیا و مدیریت صحیح امور اقتصادی می‌تواند راه حل برون رفت از مشکلات باشد.

میثم ضیایی استاد دانشگاه ایرانمهر در تببین مطالبات دانشگاهیان استان کردستان، از این استان به عنوان استانی محروم و ثروتمند یادکرد و مطالبات سیاسی و اقتصادی را از اهم موضوعاتی برشمرد که باید دولت در مورد استان فرهنگی کردستان به آن توجه داشته باشند.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: استان کردستان از پتانسیل‌های انسانی و نخبه‌ها و دانشگاهیان توانمند برخوردار است که دولت باید از این نیروها هم در بدنه دولت و هم در مدیریت استان بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب استفاده کند و این مطالبه جدی مردم استان کردستان است که صرفا به شعارهای انتخاباتی محدودشده است و در عمل  نیروهای غیربومی پست‌های مدیریتی حتی در دانشگاه‌ها را نیز تصاحب کرده‌اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نبود امنیت شغلی برای اساتید دانشگاه‌ها پرداخت و حق وحقوق مادی و معنوی دانشگاهیان کردستان را نوعی مانع زدایی بر سر راه توسعه فرهنگی و آموزشی کردستان برشمرد و یادآور شد: دولت آینده  باید با سپردن مدیریت استان به دست نیروهای بومی که شناخت مناسبی از ظرفیت‌های استان دارند مسیر توسعه کردستان را هموار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha