• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۲:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400061611487
  • منبع : بی بی‌ سی

تظاهرات در کابل و مزار شریف و حمایت از "جبهه ملی مقاومت"

ساعاتی پس از آنکه احمد مسعود، رهبر "جبهه مقاومت ملی افغانستان" از مردم خواست تا "قیام عمومی به خاطر عزت و سربلندی افغانستان را بپا کنند"، شماری از شهروندان کابل و مزار شریف در تاریکی شب از خانه‌هایشان بیرون شده، شعار "مرگ بر پاکستان و الله اکبر" سر دادند.

به گزارش ایسنا، در ویدئویی که از کابل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، شعار "زنده باد جبهه مقاومت ملی" "مرگ بر پاکستان" به گوش می‌رسد.

در همین حال یک شاهد عینی در پنجشیر به بی‌بی‌سی گفت که "دیشب تا اوایل بامداد، هواپیماهای ناشناس مواضع نیروهای جبهه مقاومت ملی را هدف بمباران قرار دادند."

او گفت جنگ شدید در پنجشیر همچنان ادامه دارد و امشب نیز صدا هواپیماهای بر فراز پنجشیر شنیده می‌شود.

ساعاتی قبل احمدمسعود از مردم خواست که به هر شکلی که می‌توانند در برابر طالبان مقاومت کنند. او همچنین گفت که مقاومت در دره‌های پنجشیر و اندراب ادامه دارد. مسعود از اعتراض‌های زنان در کابل و مزار شریف به عنوان الگوی از این مقاومت یاد کرده است. او از تظاهرات مردم در خارج از افغانستان هم که علیه گروه طالبان بپا شده است، تشکر کرد.

کابل در روزهای گذشته شاهد اعتراض‌های زیادی بود؛ شماری به دلیل پایین آوردن پرچم سه رنگ افغانستان اعتراض کردند و در روزهای گذشته، زنان شعار برابری سر داده و اعتراض می‌کنند.

اما ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی در چند ساعت گذشته منتشر شده است، نشان می‌دهد که مردم شعار مرگ بر پاکستان را سر می‌دهند.

روز گذشته در حالیکه هنوز گروه طالبان قادر به ایجاد دولت نشده است و معلوم نیست چه کسی در راس حکومت آنها قرار خواهد داشت، ژنرال فیض حمید، رئیس سازمان استخبارات نظامی ارتش پاکستان به کابل آمد. طالبان گفتند او بنابر دعوت این گروه به کابل سفر کرده است.

احمد مسعود در نوار صوتی که پخش کرد، از حمله به پنجشیر به عنوان حمله "خارجی‌ها" بر افغانستان یاد کرد. روز گذشته گزارش‌های تایید نشده از حملات پهپادی علیه مواضع نیروهای مقاومت در پنجشیر خبر داد. همچنین شماری از شهروندان کابل می‌گویند صدای جت‌های جنگی را بر فراز آسمان کابل شنیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha