• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400072719465
  • خبرنگار : 50184

فرماندار کرمانشاه:

کرمانشاه نمونه مثال زدنی وحدت شیعه و سنی است

کرمانشاه نمونه مثال زدنی وحدت شیعه و سنی است

ایسنا/کرمانشاه فرماندار کرمانشاه، از استان کرمانشاه به عنوان نمونه بارز و مثال زدنی وحدت بین شیعه و سنی در کشور نام برد.

فضل الله رنجبر در نشست امروز(27 مهر) ستاد هماهنگی برنامه های هفته وحدت که در محل فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، با تبریک آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: نامگذاری این هفته توسط امام راحل(ره) همانند آبی روی آتش توطئه گران برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی بود و توطئه های آنها را خنثی کرد.  

وی با بیان اینکه شیعه و سنی دارای مشترکات زیادی هستند، افزود: وحدتی که امروز بین شیعه و سنی وجود دارد، عقلانی و شدنی است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به وجود پیروان مذاهب مختلف در کرمانشاه از جمله شیعه و سنی، گفت: کرمانشاه نمونه بارز و ارزشمند وحدت بین اقوام و مذاهب در ایران است که سالهاست بدون هیچ اختلافی در کنار هم زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بین شیعه و سنی در کرمانشاه وحدتی مثال زدنی وجود دارد و مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

رنجبر در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه و گسترش فرهنگ اخلاق محمدی(ص) در جامعه، گفت: در دنیای متلاطم و در میان بداخلاقی ها و بدعهدی های امروزی، جهان و انسان تشنه اخلاق محمدی(ص) است.  

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم در زندگی روزمره خود، فضای اداری، خانوادگی و محیط کار و در هر نقطه و مکانی متخلق به اخلاق محمدی شویم، بسیاری از مشکلات و مسائل زندگی ما از بین می رود.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه جامعه امروز محتاج به اخلاق پیامبر مهربانی ها است، گفت: هرچقدر بتوانیم این اخلاق را ترویج کنیم، به داشتن جامعه‌ای با مشکلات کمتر کمک کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه ریزی برای اجرای برنامه هایی در شهرستان کرمانشاه به مناسبت هفته وحدت اشاره کرد و افزود: تا پیش از شیوع بیماری کرونا در دو منطقه بیلوار و کوزران کرمانشاه هرساله به مناسبت این هفته برنامه های بسیار خوبی برگزار می شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا از حدود دو سال قبل این برنامه ها تاحدودی متوقف شده است.

رنجبر خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر مردم و مسئولان این مناطق درخواست داشته‌اند که این برنامه ها را امسال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این دو منطقه در تعدادی از مساجد مناطق اهل سنت شهر کرمانشاه نیز قرار است برنامه هایی برگزار شود، گفت: تلاش داریم تا در این هفته با همفکری و هم اندیشی بتوانیم با برگزاری برنامه هایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی این ایام را زنده نگه داریم و نگذاریم چراغی که امام(ره) آن را روشن کرده اند، کم نور شود.

فرماندار کرمانشاه در پایان اعلام کرد: در این هفته دیدار با چهار خانواده شهید اهل سنت و اهل شیعه با حضور ائمه جمعه در کرمانشاه را خواهیم داشت.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha